  • 1. Data: 2006-07-03 10:02:17
    Temat: faktura w euro, vat w polsce
    Od: Anty <...@...com>

    Witam i prosze o rade,
    Mam fakture wystawiona przed podmiot zagraniczny z UE, widnieje na nim
    kwota do zaplacenia, ale jest ona wyrazona w Euro. Przy czym faktura
    jest za usluge elektroniczna, przez co vat ma byc naliczony wg. stawki
    polskiej, tutaj w Polsce.

    Pytanie brzmi jak obliczyc podatek vat - wg jakiego kursu?
    Obecnie kombinuje tak, ze wezme kurs NBP (ale kupna czy sprzedazy to nie
    wiem), z dnia w ktorym f-ra zostala wystawiona, przelicze to na
    zlotowki, dodam 22% i taki vat zaplace.

    Poza tym czy takie przeliczenie powinienem jakos (jak?) odnotowac na
    takiej fakturze?

    Z gory dziekuje za pomoc
    A.

  • 2. Data: 2006-07-03 15:11:06
    Temat: Re: faktura w euro, vat w polsce
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    Witam!
> [...]
    > Obecnie kombinuje tak, ze wezme kurs NBP (ale kupna czy sprzedazy to nie
    > wiem), z dnia w ktorym f-ra zostala wystawiona, przelicze to na
    Sredni NBP z dnia wystawienia f-ry

    > Poza tym czy takie przeliczenie powinienem jakos (jak?) odnotowac na
    > takiej fakturze?
    Wystawia sie samemu sobie f-re, czyli f-re wewnetrzna.

    Pozdrawiam - XXX

  • 3. Data: 2006-07-05 08:14:39
    Od: Piterus <d...@v...pl>

    XXX napisał(a):
    > Witam!
    > Sredni NBP z dnia wystawienia f-ry

    > Wystawia sie samemu sobie f-re, czyli f-re wewnetrzna.
    >
    > Pozdrawiam - XXX

    Ale uważaj!!! nie płać tego VAT-u ani kontrahentowi ani US! - Bo tak
    kasowo zrozumiałem Twój zwrot "zapłacę".

    Jeżeli prowadzisz czynności opodatkowane (tzn. nie "zw") to taki VAT z
    tytułu importu usług jest tylko technicznie odprowadzany i odliczany w
    deklaracji VAT. Skutki kasowe = 0,00 zł

    Pozdr.
    Piotr

  • 4. Data: 2006-07-05 08:22:26
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    Piotr napisal:
    > Jeżeli prowadzisz czynności opodatkowane (tzn. nie "zw") to taki VAT z
    > tytułu importu usług jest tylko technicznie odprowadzany i odliczany w
    > deklaracji VAT. Skutki kasowe = 0,00 zł
    Piotr ma racje, wykazuje sie to "po obu stronach" w VAT7 (no i oczywiscie w
    VAT-UE). O ile mozna jeszcze zrozumiec "dlaczego VAT-UE" (to czysta
    statystyka), o tyle juz trudniej zrozumiec zapisy w VAT7, taki obustronny
    zapis nie niesie za soba skutkow finansowych, czy wpisze sie 10zl, czy
    miliard. To tylko nastepny zbedny papier.

    Pozdrawiam - XXX

  • 5. Data: 2006-07-05 08:48:30
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "XXX" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Piotr ma racje, wykazuje sie to "po obu stronach" w VAT7 (no i oczywiscie
    > VAT-UE). O ile mozna jeszcze zrozumiec "dlaczego VAT-UE"

    a dlaczego, że tak spytam? ;)
    bo imho w deklaracji vat-ue nie wykazuje się tego obrotu

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-07-05 08:59:00
    Od: Piterus <d...@v...pl>

    my way napisał(a):
    > Użytkownik "XXX" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a dlaczego, że tak spytam? ;)
    > bo imho w deklaracji vat-ue nie wykazuje się tego obrotu
    >
    > pozdrawiam

    Zgadza się, w VAT-UE nie wykazujemy tego zdarzenia.

  • 7. Data: 2006-07-05 09:35:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jul 2006, XXX wrote:

    > Piotr ma racje,

    IMO nie.

    > wykazuje sie to "po obu stronach" w VAT7

    Tak.

    > o tyle juz trudniej zrozumiec zapisy w VAT7, taki obustronny
    > zapis nie niesie za soba skutkow finansowych, czy wpisze sie 10zl, czy
    > miliard. To tylko nastepny zbedny papier.

    IMO nie.

    Razem z Piotrem piszecie przy założeniu że importer ma 100% sprzedaży
    opodatkowanej, a to niekoniecznie jest prawda.
    Wystarczy że ma >2% (czy ile tam jest progu dla proporcji, może
    0,5%) sprzedaży zwolnionej albo import służy tylko sprzedaży
    zwolnionej i już widać że (kiedy/dlaczego) różnica jest.

    > Pozdrawiam - XXX
    >
    > "Piterus" <d...@v...pl> wrote
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 8. Data: 2006-07-05 10:10:17
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    > Użytkownik "XXX" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a dlaczego, że tak spytam? ;)
    > bo imho w deklaracji vat-ue nie wykazuje się tego obrotu
    A to ciekawe. Pod koniec 2005 mielismy kontrole z US "vat ue", kazali
    poprawic wszystkie deklaracje od poczatku (czyli od 2004) i ujac wszystkie
    f-ry unijne.
    Poprawilismy, zaakceptowali. To w koncku kto popelnil blad my czy US?

    pozdrawiam - xxx

  • 9. Data: 2006-07-05 10:11:13
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    > Zgadza się, w VAT-UE nie wykazujemy tego zdarzenia.
    Uwaga podobna jak w poscie oczko wyzej.

    XXX

  • 10. Data: 2006-07-05 10:22:26
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    > IMO nie.
    Dlaczego? (patrz uwaga 2 posty wyzej)

    > Tak.

    > IMO nie.
    Dlaczego?

    > Razem z Piotrem piszecie przy założeniu że importer ma 100% sprzedaży
    > opodatkowanej, a to niekoniecznie jest prawda.
    Oczywiscie, zgadza sie, to najczestszy "przypadek".

    > Wystarczy że ma >2% (czy ile tam jest progu dla proporcji, może
    > 0,5%) sprzedaży zwolnionej albo import służy tylko sprzedaży
    > zwolnionej i już widać że (kiedy/dlaczego) różnica jest.
    w tym wypadku moze i tak (unas wszystko wg 22%)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    I do ponizszego tekstu:
    kiedys prawda, teraz juz nie.Coraz wiecej ludzi (takze w Polsce) odchodzi od
    "wcinania sie w tekst" (szkoda, bo to bylo wygodne)
    -----
    -----

    pozdrawiam - XXX