  • 1. Data: 2006-07-03 08:50:23
    Temat: Nazwisko w nazwie firmy???
    Od: 5140 <c...@p...fm>

    Witam

    Czy prowadzac DG jako osoba fizyczna, mam obowiazek umieszczania w danych
    firmy (naglowek faktur, pieczatki) wlasnego imienia i nazwiska?

    Pzd

  • 2. Data: 2006-07-03 08:52:22
    Temat: Re: Nazwisko w nazwie firmy???
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "5140" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Czy prowadzac DG jako osoba fizyczna, mam obowiazek umieszczania w danych
    > firmy (naglowek faktur, pieczatki) wlasnego imienia i nazwiska?
    >

    > Pzd

    Nazwa firmy przy DG to wlasnie Twoje imie i nazwisko,
    a pozostale elementy nazwy (np. ABC Miś) to są dodatki.
    DG to Ty.

    pzdr
    piotrek

  • 3. Data: 2006-07-03 17:33:54
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > Nazwa firmy przy DG to wlasnie Twoje imie i nazwisko,
    > a pozostale elementy nazwy (np. ABC Miś) to są dodatki.
    > DG to Ty.

    Czy w takim razie uklad (glownie na fakturach) 'XXXXXX Imie Nazwisko' jest w
    pelni poprawna?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2006-07-03 19:27:41
    Od: mirek <m...@n...w.pl>

    5140 <c...@p...fm> wrote in

    > Czy prowadzac DG jako osoba fizyczna, mam obowiazek umieszczania w danych

    koniecznie.

  • 5. Data: 2006-07-03 20:12:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jul 2006, Baton wrote:

    > Czy w takim razie uklad (glownie na fakturach) 'XXXXXX Imie Nazwisko' jest w
    > pelni poprawna?

    Tak, przepis nie precyzuje kolejności "dodatków".

    Art. 43. (4) Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko.
    Nie wyklucza to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń
    wskazujących na przedmiot działalności przedsiębiorcy,
    miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń dowolnie obranych.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)