  • 1. Data: 2006-12-23 09:20:02
    Temat: fakutra za usluge - Internet
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam serdecznie,

    Uslugodawca Internetowy ma następującą opcję:
    * jesli chcesz fakturę (domyslnie na firme) to stawka wynosi np. 100 zł
    * jeśli bierzesz cos na siebie - tj. bez fv to stawka wynosi 80 zl
    * jesli chcesz fv na osobe prywatna to stawka rosnie do 100 zł a
    argument za brakiem fv jest nastepujacy: "co Panu da odliczenie 19% ze
    100 zł jak my Panu dajemy prawie 22% mnieij jesli nie bierze Pan fv".

    Teraz pytanie:
    * czy na podstawie rachunku i listy przelewow moge sobie odliczyc te 19%
    z kwotey 80 zł
    * czy oni musza mi wystawic fv, jesli otrzymalem tylko rachunek? czy jak
    to bedzie - bo zapewne beda sie bronic... jakos?
    * czy jesli umowa jest na jedna osoba (a nie na malzenstwo) to czy przy
    kwocie 80zl/mc jest w ogole mozliwosc wykorzystania tych 19% u ubydwu
    osob? pytanie w sensie czy warto zmieniac umowe z jednej na dwie osoby?

    dzieki

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Brycki

  • 2. Data: 2006-12-23 09:49:51
    Temat: Re: fakutra za usluge - Internet
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > argument za brakiem fv jest nastepujacy: "co Panu da odliczenie 19% ze
    > 100 zł jak my Panu dajemy prawie 22% mnieij jesli nie bierze Pan fv".

    Oznacza to, ze dostawca prawdopodobnie wali w dupe skarb panstwa.
    Czyli Nas wszystkich.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-12-23 10:16:55
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "rezist.com" wrote:

    > Oznacza to, ze dostawca prawdopodobnie wali w dupe skarb panstwa.

    Albo ma dwie firmy - jadn a"mala" DG "nie na vacie". Druga "duza" np.
    sp. z o.o., ovatowana. Jesli klient chce FV to wystawia jako "duza" ale
    dolicza klientowi VAT. Jesli ktos chce bez FV, to dostaje rachunek
    bezwatowy z "malej"...

    --
    * * * * * __ * * * * * * * * *
    * * * * _|__|_ \||/ * * * * *

  • 4. Data: 2006-12-23 10:33:47
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > dolicza klientowi VAT. Jesli ktos chce bez FV, to dostaje rachunek
    > bezwatowy z "malej"...

    prawdopodobienstwo takiego rozwiazania jest raczej male.
    zwroc uwage na argumentacje goscia. ja na przyklad, nie korzystam
    z uslug duzej firmy ale w ciagu roku zmieniam umowe na zone
    i z powrotem na Siebie.

    Tu to zgrabnie opisali:
    http://www.pit.pl/ulga-internet/

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-12-23 11:44:47
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "rezist.com" wrote:

    > prawdopodobienstwo takiego rozwiazania jest raczej male.

    Nie zaprzeczam. Podalem tylko ekstremalne rozwiazanie, zeby nie bylo, ze
    nie rozpatrywalismy ;)

    > zwroc uwage na argumentacje goscia. ja na przyklad, nie korzystam
    > z uslug duzej firmy ale w ciagu roku zmieniam umowe na zone
    > i z powrotem na Siebie.

    Nie rozumiem (jszcze) wiec zaglebie sie w linku...

    > Tu to zgrabnie opisali:
    > http://www.pit.pl/ulga-internet/

    Aha! :)

    --
    * * * * * __ * * * * * * * * *
    * * * * _|__|_ \||/ * * * * *

  • 6. Data: 2006-12-23 21:28:28
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > Tu to zgrabnie opisali:
    > http://www.pit.pl/ulga-internet/
    Stoi tam napisane, że "Składający PIT-5 mogą dokonać odliczeń w ciągu
    roku podatkowego, wpisując kwotę wydatków udokumentowanych dowodem
    wpłaty i fakturą w rubryce 35.".
    Rozumiem, że mogą, ale nie muszą? Tzn. ja od bodajże sierpnia biorę
    faktury na DG i od tego czasu normalnie wrzucam Internet w koszty. Ale
    wcześniej brałem faktury "nie na DG" i zamierzam je wpisać dopiero w
    picie rocznym.
    Dobrze kombinuję?

  • 7. Data: 2006-12-23 21:31:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Dec 2006, Hikikomori San wrote:

    > Albo ma dwie firmy - jadn a"mala" DG "nie na vacie".

    ...z tym samym skutkiem. Jakby mu się nie opłacało, to by nie
    "rozdrabniał", a przepis o podmiotach powiązanych nie jest
    przypadkowy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-12-25 23:24:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Dec 2006, Paweł Sikorski wrote:

> [...]
    > brałem faktury "nie na DG" i zamierzam je wpisać dopiero w picie rocznym.

    IMO tak. Za czasów "odliczeń remontowych" tak robiłem, nie widać powodu
    dla którego miałoby być inaczej.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-12-26 22:36:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 23 Dec 2006 10:20:02 +0100, Grzegorz Brycki
    <g...@o...pl> wrote:

> [...]
    >
    >Teraz pytanie:
    >* czy na podstawie rachunku i listy przelewow moge sobie odliczyc te 19%
    jesli uslugodawca w obu wersjach (fv, rachunek) dziala jako ten sam
    podmiot to cos jest nie tak... w takiej sytuacji przyjmowanie przez
    niego wplaty przelewem i nie wystawienie fv bylo kreceniem bata na
    samego siebie. wiec zapewne ma 2 podmioty.

    Sam znam osobe, ktora prowadzi dzialalnosc w ten sposob ze wystawia fv
    "jako ja" lub rachunki "jako wlasna corka" :))

    WAM
    --
    Sylwester 2006!
    Może nad morze?

  • 10. Data: 2006-12-26 23:03:45
    Od: Hikikomori Wielce Swiateczny i Pogodny Pan San <h...@g...pl>

    WAM wrote:

    > Sam znam osobe, ktora prowadzi dzialalnosc w ten sposob ze wystawia fv
    > "jako ja" lub rachunki "jako wlasna corka" :))

    A to nie podpada pod "firmactwo"?

    --