  • 1. Data: 2005-09-19 12:38:25
    Temat: glupie pytanie z zakresu podatkow
    Od: "FRANCO" <f...@n...com>

    Zalozmy, ze posiadam 5 mieszkan, ktore wynajmuje i jest to moj jedyny
    dochod. Niech bedzie 5 tysiecy miesiecznie.

    W takije sytuacji, moge zapewne zarejestrowac firme i placic od tego 19%
    podatku oraz oplacac wszekie ZUSY, itp tak jak kazdy musi robic kto ma
    firme.
    Moge sie tez z tego dochodu chyba rozlizac jako osoba fizyczna, i wtedy
    place podatek w zaleznosci od progu podatkowego, w tym wypadku zapewne
    najwyzszy, a ubezpieczenie zdrowwotne oplacam sam.

    Czy w tym drugim wypadku place tylko te 40% podatku i 200 zlotych
    miesiecznie w NFZ? ( tzn ubezpieczac sie nie musze, ale tak nakazuje
    oczywiscie zdrowy rozsadek ).
    Oczywsicie na dzien dzisiejszy placenie 40% jak mozna placic 19% majac
    firme, to bez sensu, ale kto wie, czy nie bedziemy mieli podatku liniowego
    15% czy 19% dla wszystkich.

    Chodzi mi o pozbycie sie wszelkich innych skladek, ktore trzeba placic majac
    firme.
    ( a wiec np. czy mozna nie placic w ogole skladek emerytalnych i rentowych
    przez cale zycie? )

    pozdr. FRANCO

  • 2. Data: 2005-09-20 11:43:28
    Temat: Re: glupie pytanie z zakresu podatkow
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "FRANCO" <f...@n...com> napisał w
    wiadomości news:dgmbjd$dop$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > place podatek w zaleznosci od progu podatkowego, w tym wypadku zapewne
    > najwyzszy, a ubezpieczenie zdrowwotne oplacam sam.
    ]
    Co do najmu i podatku liniowego - nie wiem jak to jest ale ...

    > Czy w tym drugim wypadku place tylko te 40% podatku i 200 zlotych
    > miesiecznie w NFZ? ( tzn ubezpieczac sie nie musze, ale tak nakazuje
    > oczywiscie zdrowy rozsadek ).

    40% płacisz od pewnego progu podatkowego (74 048zł), po drodze jest jeszcze
    19% i 30%

> [...]
    > majac firme.
    > ( a wiec np. czy mozna nie placic w ogole skladek emerytalnych i rentowych
    Nie można nie pąłcić ZUSU przez całe życie - chyba ze masz inny tytuł do
    ubezpieczęń. Nawet wtedy skąłdka zdrowotna jest obowiązkowa.

    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]