  • 1. Data: 2006-09-16 12:21:17
    Temat: inna kwota w umowie, a inna do reki. /umowa o prace/
    Od: aleksandra <o...@w...pl>

    Witam.
    Mam nastepujace pytanie.
    Od pol roku pracuje na umowe o prace. moje wynagrodzenie ktore dostaje
    co miesiac netto wynosi, powiedzmy 2500, natomiast firma na umowie
    wpisala najnizsza krajowa, i od tej kwoty odprowadza podatek i skladki.
    co miesiac tez podpisuje liste plac, gdzie znajduje sie wlasnie
    najnizsza krajowa.
    Nie odpowiada mi taki uklad, gdyz uwazam ze jest to okradanie zarowno
    mnie, jak i skarbu panstwa.
    Moje pytanie brzmi. Czy ow firma ma jakakolwiek prawna podstawe do
    takiego dzialania? roznica jako premia, czy jakos tak?
    jezeli nie, to czy mnie jako osobie zatrudnionej i niejako do tej pory
    akceptujacej (podpisane listy plac) ten proceder cos grozi?
    w jaki sposob moge przeciwdzialac takiemu procederowi? wiem, ze dotyczy
    to nie tylko mnie, ale takze innych pracownikow w tej firmie.

    z gory dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam,
    ola

  • 2. Data: 2006-09-16 13:24:29
    Temat: Re: inna kwota w umowie, a inna do reki. /umowa o prace/
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "aleksandra" <o...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:450bec3d$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > dostaje co miesiac netto wynosi, powiedzmy 2500, natomiast firma
    > na umowie wpisala najnizsza krajowa, i od tej kwoty odprowadza
    [...]
> [...]
    > w jaki sposob moge przeciwdzialac takiemu procederowi? wiem, ze
    > dotyczy to nie tylko mnie, ale takze innych pracownikow w tej

    No musisz isc do pracodawcy i powiedziec mu, ze wolisz mniej
    dostawac do reki, a zeby wieksza czesc kwoty brutto byla
    odprowadzana do ZUS i jako podatek dochodowy. Pracodawca zapewne
    sie zgodzi, bo co to dla niego za roznica. Pracodawca zawsze
    patrzy z punktu widzenia kosztu pracownika brutto.

    marekz