  • 1. Data: 2003-01-17 20:28:27
    Temat: jak ksiegowac zalegle skladki na ZUS?
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    W styczniu zaplacilam zalegle skladki ZUS za pazdziernik i listopad
    ubieglego roku. Wraz z odsetkami.
    Czy sposob ksiegowania platnosci przeterminowanych rozni sie od ksiegowania
    oplacanych w terminie? Chodzi mi o ich wplyw na koszty i wlk. podstawy
    opodatkowania w biezacym miesiacu.

    Bede wdzieczna za wskazanie odpowiednich uregulowan prawnych.

    Inf

  • 2. Data: 2003-01-18 09:31:34
    Temat: Re: jak ksiegowac zalegle skladki na ZUS?
    Od: "Paweł" <g...@w...pl>

    to składki ZUS się księguje?

    :))

  • 3. Data: 2003-01-18 10:37:47
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Paweł wrote:
    > to składki ZUS się księguje?
    >
    > :))

    Rozumiem, ze moze Cie to bawic, ale widzisz...
    Ja tego nigdy nie robilam, a wczoraj ksiegowa oddala mi wszystkie dokumenty,
    bo ona juz nie chce i "...prosze sobie grudzien zrobic samodzielnie. Aha,
    tylko prosze zaksiegowac te zalegle wplaty na ZUS".

    A w kpir, jak byk, za listopad zaksiegowala dowodem wewnetrznym jakas (nie
    mam pojecia jak ona sie tego doliczyla - sprawdzalam) skladke na ZUS
    pracownika.

    Wiec widzisz, rozumiem, ze gdy ktos w tym siedzi, to moze go to bawic, ale
    ta lista jest chyba rowniez po to, zeby Ci "nowi" mogli dowiedziec sie
    czegos, co stanowi dla niech problem, a co dla Ciebie tez pewnie kiedys nie
    bylo oczywiste.

    Pozdrawiam
    Inf

  • 4. Data: 2003-01-18 13:31:29
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Paweł <g...@w...pl> wrote:
    > to składki ZUS się księguje?

    A masz coś przeciwko?

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 5. Data: 2003-01-18 14:51:14
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Inf" <i...@n...us> napisał
    > A w kpir, jak byk, za listopad zaksiegowala dowodem wewnetrznym jakas (nie
    > mam pojecia jak ona sie tego doliczyla - sprawdzalam) skladke na ZUS
    > pracownika.

    Pracownicze obciążenia ZUS-owskie dzielą się na :
    a) finansowane przez pracownika
    b) finansowane przez pracodawcę
    Nie miejsce tu na szczegółowy wykład, więc dalej sprawdź sam jak to jest
    podzielone (np na witrynie ZUS).
    Obciążenia typu "a" zawiera w sobie lista płac zaksięgowana w kwocie brutto
    (kwota do wypłaty+obciążenia ZUS+obciążenia US). Z tego wynika, że
    obciążenia typu "b" musisz zaksięgować dowodem wewnętrznym (nazwij to jak
    chcesz). Dla obliczenia obciążeń typu "b" od całości obciążeń pracowniczych
    ZUS odejmujesz znane Ci z list płac obciążenia typu "a". Pamiętaj tylko,
    abyś nie pomieszał obciążeń swoich z pracowniczymi, bo wyjdzie kociokwik.
    Jedynie zbić możesz swoje i pracownicze FP i FGŚP i zaksięgować to razem.
    Nie będzie też błędem księgowanie razem z obciążeniami typu "b" w jednej
    pozycji pod warunkiem, że na jakimś tam papierze wskażesz co jest co
    (szczegółowa specyfikacja). Pamiętaj jeszcze, że "a" księgujesz jako listę
    płac przy wypłacie wynagrodzenia, zaś "b" - przy zapłacie daniny organizacji
    przestępczej, acz niezorganizowanej.
    AR

  • 6. Data: 2003-01-18 15:41:27
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Andrzej R. wrote:
> [...]
    > a) finansowane przez pracownika
    > b) finansowane przez pracodawcę
    > Nie miejsce tu na szczegółowy wykład, więc dalej sprawdź sam jak to
    (...)

    No i wlasnie o to mi chodzilo.
    Bardzo dziekuje.
    Pojecie, rodzaje skladek, obciazenia platnika i ubezpieczonego z p. widzenia
    rozliczen z ZUSem sa dla mnie zrozumiale.
    Po prostu nie mialam okazji zajmowac sie tym w zakr. ksiegowosci.

    Jeszcze raz dziekuje.

    Inf

  • 7. Data: 2003-01-18 23:16:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jan 2003, Paweł wrote:

    >+ to składki ZUS się księguje?

    A nie ??
    Co robisz z FP ?

    >+ :))

    Wzajem :)

    Gotfryd

  • 8. Data: 2003-01-21 09:46:26
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    jan.zabrze.pl...

    > A nie ??
    > Co robisz z FP ?

    > Wzajem :)

    Zamiast sie przegadywac pomozmy czlowiekowi...

    Skladki za pracownika sa kosztem w miesiacu ZA KTORY sie naleza.

    Skladki za pracodawce MOZNA wliczyc w KUP, ale nie trzeba,
    mozna i tak jest w PIT-5 wpisac je bezposrednio do PIT.
    W obu przypadkach ZA MIESIAC w ktorym zostaly zaplacone...

    A przy okazji - co do za "ksiegowa" ktora 20 stycznie mowi...
    za grudzien prosze rozliczyc sie samemu...

    Za grudzien deklaracji Pit sie nie robi, na 25.01 trzeba VAT-7 za 12
    o ile pan jest "VAT-manem".

    Powodzenia

    Boguslaw

  • 9. Data: 2003-01-21 11:50:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote [...]
    >+ > On Sat, 18 Jan 2003, Paweł wrote:
    >+ >
    >+ > >+ to składki ZUS się księguje?
    >+ >
    >+ > A nie ??
    >+ > Co robisz z FP ?
    [...]
    >+ Zamiast sie przegadywac pomozmy czlowiekowi...

    No toż protestowałem kiedy (IMHO) trzeba ;)

> [...]
    >+ Skladki za pracodawce MOZNA wliczyc w KUP, ale nie trzeba,
    >+ mozna i tak jest w PIT-5 wpisac je bezposrednio do PIT.

    Podważasz zgodne zdanie grupy co do FP, o ktorym pisałem ??
    (przecież nie czepiałem się "społecznych", które opisujesz).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-01-21 12:52:30
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Boguslaw Szostak wrote:
    > za grudzien prosze rozliczyc sie samemu...
    >
    > Za grudzien deklaracji Pit sie nie robi, na 25.01 trzeba VAT-7 za 12
> [...]

    Serdeczne dzieki:-)
    A przy okazji jestem VAT-womanem:-) A ksiegowa....? No coz, ona dopiero 16
    stycznia wrocila z 3-tygodniowych wakacji w cieplych krajach, wiec nie
    bardzo miala okazje wczesniej sie opowiedziec....:-P

    Nic to, biore sie do zamykania roku.

    Pozdrowienia
    Inf