  • 1. Data: 2003-01-17 14:51:19
    Temat: Zwrot podatku VAT (22%) za zakup garażu
    Od: "mrew" <m...@o...pl>

    W zeszłym roku przeczytałem artykuł w Newsweek-u o orzeczeniu NSA w sprawie
    bezprawnego naliczania 22% VAT przy sprzedaży przydomowych garaży
    sprzedawanych przez developerów razem z lokalami mieszkaniowymi (sprawa
    warszawskiego developera Budrex przeciwko US). Wg NSA, minister finansów w
    jednym ze swoich rozporządzeń (z 15.12.1997 r.) bezprawnie zdefiniował, co
    to jest mieszkanie. Urzędy skarbowe posługując się tą definicją uznały, że
    garaż nie jest częścią mieszkania i w ten sposób wielu developerów
    sprzedawało je z 22% VAT. Teraz podobno developerzy mogą, powołując się na
    orzeczenie NSA, żądać od US zwrotu podatku i przekazać ten zwrot kupującym.
    Jak kupiłem mieszkanie z garażem w 2002 i także musiałem zapłacić za garaż
    22% VAT.

    PYTANIE: Jak ja mogę teraz odzyskać 22% wartości garażu?

    mrew