  • 1. Data: 2003-04-08 15:32:04
    Temat: jak policzyć pensję brutto z netto ? ma ktoś wzór ?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    czy ktoś zna jakiś uniwersalny wzór na liczenie w miarę dokładne wyliczenie
    pensji brutto z netto przy założeniach

    - 1 etat w miejscu zamieszkania
    - 1 próg skali podatkowej
    - nie jest przekroczony próg ZUS

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-04-10 12:53:01
    Temat: Re: jak policzyć pensję brutto z netto ? ma ktoś wzór ?
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > czy ktoś zna jakiś uniwersalny wzór na liczenie w miarę dokładne
> [...]
    zobacz kalkulatory w www.infor.pl
    Ewa

  • 3. Data: 2003-04-10 16:32:27
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Ewa R" <e...@s...pl> wrote in message
    > zobacz kalkulatory w www.infor.pl
    > Ewa

    właśnie ja tworzę te kalkulatory :)
    i potrzebowałem wzoru
    obecnie pracuję nad brutto-netto dla całego roku

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-04-10 23:31:26
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
    > "Ewa R" <e...@s...pl> wrote in message
    >
    > właśnie ja tworzę te kalkulatory :)
    > i potrzebowałem wzoru
    > obecnie pracuję nad brutto-netto dla całego roku

    Nie ma wzoru. Nie istnieje. Nie jest to funkcja różnowartościowa.

    Mozesz np tak.

    for brutto = 0 to 100000
    netto = policz(brutto)
    if netto = tyle ile miało być exit.
    next

  • 5. Data: 2003-04-11 07:10:21
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message
    > Nie ma wzoru. Nie istnieje. Nie jest to funkcja różnowartościowa.

> [...]

    mylisz się
    dla 1 progu zus i 1 progu podatku wzór ma postać :

    (netto-koszty*skalapodatku-kwotawolna)
    brutto= -------------------------------------------

    ((1-stawkazus)*(1-stawkazdrowotne-skalapodatku+stawk
    azdrowotnepracodawca));

    podstaw sobie

    koszty=99.96
    skalapodatku=0.19
    kwotawolna=44.17
    stawkazus=0.1871
    stawkazdrowotne=0.08
    stawkazdrowotnepracodawca=0.0775

    po wyliczeniu wychodzi

    brutto=(netto-63.1624)/0.65641675

    oczywiście z powodu braku zaokrągleń zaliczki na podatek i składek wynik
    może różnić się o kilka złotych oraz ie działać poprawnie dla kwot przy
    których nie płaci się zaliczki lub składki zdrowotnej, ale w większości
    przypadków liczy poprawnie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-04-11 07:14:40
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message
    > Mozesz np tak.
    >
    > for brutto = 0 to 100000
    > netto = policz(brutto)
    > if netto = tyle ile miało być exit.
    > next

    wzór podałem w poscie wyżej
    a co do twojej metody, to rzeczywiście może być wykorzystana jeśli nie wiemy
    kiedy przekroczony jest ZUS (bo z podatkiem nie ma problemu - zawsze na
    początku miesiąca się zmienia)

    warto jednak zoptymalizować to poszukiwanie tak jak dla miejsc zerowych
    funkcji

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 7. Data: 2003-04-11 07:49:44
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > może różnić się o kilka złotych oraz ie działać poprawnie dla kwot przy
    > których nie płaci się zaliczki lub składki zdrowotnej, ale w większości

    Puść ten tekst pani w US jak się będzie pytać dlaczego np. masz niezgodności
    w rozliczeniach.
    Zobaczysz jakie się jej duże oczka zrobią i buźka otworzy. Padnie z
    wrażenia.

    Jeżeli to rzeczywiście ma służyć do wyliczenia z dokładnością 10 zł to czemu
    nie.