  • 1. Data: 2003-04-08 13:18:44
    Temat: Kontrkat menedżerski - własna firma?
    Od: "Bogdan" <b...@p...wp.pl>

    Witam,
    Jak wgląda obecnie sprawa osób prowadzących własną działalnosc gospodarczą i
    prowadzących inną firmę na kontrakcie menedżerskim? Na początku roku było
    duże zamieszanie z tą kwestią - tzn. taki układ miał być traktowany jako
    umowa o prac. Czy coś się wyjaśniło?
    Będę wdzięczny za wskazówki.
    Bogdan

  • 2. Data: 2003-04-09 10:15:18
    Temat: Re: Kontrkat menedżerski - własna firma?
    Od: "Remek" <r...@s...com.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > duże zamieszanie z tą kwestią - tzn. taki układ miał być traktowany jako

    Na poczatku ucichło ale teraz temat zaczyna powoli wracać.
    Nie jestem prawnikiem ale wg mnie sytuacja jest jasna jeżeli nikogo nie
    zatrudniam i nie prowadzę działalności na rzecz os. fizycznych. to łapię się
    na "działalnośc wykonywaną osobiście", było ożeczenie NSA że jak jest
    zarejestrowana DG to jest działalność DG i nic innego ale dotyczyło to
    sytuacji w której te przepisy były niejasne. Teraz przepisy są doprecyzowane
    a ożeczeń nie ma. Na poczatku roku sprawa ucichła po wykładni mf. ale to
    tylko wersja mf a w urzedach może być inaczej, zaczynają sie pojawiać różne
    artykuły w gazetach i firmy też zaczynają się w różny sposób zabezpieczać.

    Remek
    WWW: http://ajax.umcs.lublin.pl/~rweska/
    GG: 397586

  • 3. Data: 2003-04-12 10:03:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Apr 2003, Remek wrote:
    [...]
    >+ Na poczatku roku sprawa ucichła po wykładni mf.

    wKF: po publicznie wyrażonej opinii rzecznika prasowego MF, a *nie*
    mającej moc prawną wykładni MF. Jakby interpretacja powinna być
    taka jak rzecznik opowiadał to nic by nie szkodziło ministrowi
    wziąć i podpisać tego tekstu (po zatytułowaniu go "wykładnia").

    >+ ale to tylko wersja mf a w urzedach może być inaczej,

    ...głównie dlatego że właśnie wykładni MF brak. Inna sprawa że
    mogłaby być sprzeczna z ustawą :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (na grupie na chwilę)