  • 1. Data: 2011-11-07 19:30:45
    Temat: jak przesunac strate na kolejny rok
    Od: createmodeon <z...@g...com>

    witam,
    jakie są teoretyczne możliwości przesuniecia straty o rok? Np. firma
    jednoosobowa hanldujaca sprzetem spodziewa sie straty 20 000 pln za
    rok 2011. Wiadomo, że strata to problem pozniej, rozliczanie czesciowe
    itd..

    Przychodzi mi na mysl sprzedaz towaru firmie B tak aby wykazac zysk a
    potem po nowym roku.. no wlasnie co? Można odsprzedać towar bo sie np.
    B rozmyslila?

    Poprosze o teoretyczne pomysly.

    Dzieki
    createmodeon

  • 2. Data: 2011-11-07 19:58:22
    Temat: Re: jak przesunac strate na kolejny rok
    Od: tomek <t...@o...pl>

    W dniu 07.11.2011 20:30, createmodeon pisze:
> [...]
    >
    > Przychodzi mi na mysl sprzedaz towaru firmie B tak aby wykazac zysk a
    > potem po nowym roku.. no wlasnie co? Można odsprzedać towar bo sie np.

    Zwrot z powodu nieodpowiedniego koloru? Tyle że nie wiem czy w PIT nie
    powoduje to skutków retroaktywnych.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-11-07 20:23:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Nov 2011, createmodeon wrote:

> [...]
    > itd..
    >
    > Przychodzi mi na mysl sprzedaz towaru firmie B tak aby wykazac zysk

    Moment.
    Za ile masz tam tego towaru?
    Bo żeby pokryć 20 000 zł, to zysk, czyli różnica między wartością
    remanentową a ceną sprzedaży musi przekroczyć te 20 000 zł, zgadza
    się?
    Jeśli zaś się zdarzy, że "normalna" marża to np. 5%, zaś tym
    razem wyjąkowo się trafiło 50%, to będzie to ... dziwne.
    Natomiast sama "wartość na magazynie" nijak nie wpływa na
    zysk - towar kupiony za 50 kzł i leżący na magazynie da
    ten sam skutek podatkowy co jego sprzedaż za 50 kzł (czyli
    bez zysku).

    > a potem po nowym roku.. no wlasnie co? Można odsprzedać towar bo sie np.
    > B rozmyslila?

    Hm...
    A nie wyjdzie aby tak, że trzeba skorygować przychód za ten rok
    ze stratą (poprzedni)?
    Skoro "cofamy" tamten przychód... (bo sam przyznajesz, że mowa
    o zmianie *tamtej* transakcji, a nie zawarciu nowej)

    > Poprosze o teoretyczne pomysly.

    Nie mam.
    Dla porządku spytam - wiesz że 50% straty rozliczać można zaraz
    od początku następnego roku?
    Czy w tym układzie manipulacje mają sens?
    (bo za czasów kiedy było "3x33%" oczywiście miały większy)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-11-07 20:27:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Nov 2011, tomek wrote:

    > Zwrot z powodu nieodpowiedniego koloru? Tyle że nie wiem czy w PIT nie
    > powoduje to skutków retroaktywnych.

    IMVHO tak właśnie - przecież to przychód tamtego roku się zmienił.

    Przyznaję że nie wiem jak sprawa wygląda ściśle, bo jedna rzecz
    mnie zastanawia: jaka *skala* takich operacji może być "zwykłym
    kosztem", a jeśli jest jakieś ograniczenie, to z czego wynika.
    Albo inaczej - czy producent przyjmujący reklamację z tyt.
    niezgodności z umową przez zwrot musi koniecznie korygować
    przychód.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-11-07 21:43:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/7/2011 1:30 PM, createmodeon wrote:
> [...]
    >
    > Przychodzi mi na mysl sprzedaz towaru firmie B tak aby wykazac zysk a
    > potem po nowym roku.. no wlasnie co? Można odsprzedać towar bo sie np.

    np. mozna sprzedac chleb z x milionow, a po nowym roku przyjac zwrot z
    powodu czerstwego pieczywa.

    pogadaj z ksiegowością z pewnej znanej mi piekarni (o ile nie siedzą :) )

  • 6. Data: 2011-11-07 22:25:07
    Od: createmodeon <z...@g...com>

    On 7 Lis, 21:27, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]

    >   Albo inaczej - czy producent przyjmujący reklamację z tyt.
    > niezgodności z umową przez zwrot musi koniecznie korygować

    hmmm, tylko ze to nie zwrot tylko odsprzedanie :) mozna by podpisac
    umowe, ze jesli pogoda bedzie zla w styczniu, to zobowiazuje sie
    odkupic od B calego towaru po cenie tej samej. generalnie firmy na
    ogol staraja sie wygenerowac starte, a tu myslimy jak zadzialac w
    druga strone.

    createmodeon

  • 7. Data: 2011-11-08 11:04:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Nov 2011, createmodeon wrote:

    > hmmm, tylko ze to nie zwrot tylko odsprzedanie :) mozna by podpisac
    > umowe, ze jesli pogoda bedzie zla w styczniu, to zobowiazuje sie
    > odkupic od B calego towaru po cenie tej samej.

    Można.
    Problem leży w tym, że musisz określić przychód z umowy.
    JEDNEJ umowy, nie dwu niezależnych.
    Czyli albo w roku X nie ma przychodu a w roku X+1 warunkowo
    będzie przychód, albo w roku X jest przychód a w roku
    X+1 warunkowa korekta roku *X* (a nie "strata" w roku X+1)

    Wersja z dwoma niezależnymi umowami, nie powiązanymi ze
    sobą, nie wygląda zaś dobrze ;) (właśnie przez fakt iż
    powiązania)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-11-08 16:52:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 7 Nov 2011 21:27:45 +0100, w <Pine.WNT.4.64.1111072124090.2512@quad>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > IMVHO tak właśnie - przecież to przychód tamtego roku się zmienił.

    Tz. sprzedając w 2011, a wystawiając korektę w 2012 muszę korygować PIT za
    2011??

  • 9. Data: 2011-11-08 20:19:13
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    Ja sprzedałbym towar w 2011 i odkupił w 2012

  • 10. Data: 2011-11-08 22:04:55
    Od: createmodeon <z...@g...com>

    On 8 Lis, 21:19, monse1 <m...@o...pl> wrote:
    > Ja sprzedałbym towar w 2011 i odkupił w 2012

    otoz to, tak wlasnie proponuje. ale tak po prostu odkupic? czy mozna
    pod zwrot jakis podciagnac.

    createmodeon