  • 1. Data: 2004-08-20 07:57:30
    Temat: kasa rejestrujaca
    Od: "Kurka" <n...@n...pl>

    Witam, mam pytanie odnsnie kasy rejestrujacej. W 1999 roku firma zobowiazana
    byla do zainstalowania kasy rejestrujacej i prowadzenia sprzedazy na rzecz
    osob fizycznych nieprowadzacych DG poprzez kase. (firma sprzedaje tez uslugi
    dla osob prowadzacych DG). Jednak od tamtego momentu sprzedaz na rzecz osob
    nieprowadzacych DG nie jest prowadzona. W zwiazku z tym mam pytanie, czy
    istnieje obowiazek "posiadania" tej kasy?? (PKPiR, VAT)
    Pozdrawiam
    Kurka

  • 2. Data: 2004-08-20 17:41:05
    Temat: Re: kasa rejestrujaca
    Od: "Ryszard G." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Kurka" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieprowadzacych DG nie jest prowadzona. W zwiazku z tym mam pytanie, czy
    > istnieje obowiazek "posiadania" tej kasy?? (PKPiR, VAT)

    Nie kojarzę, aby gdzieś w przepisach był określony obowiązek _posiadania_
    kasy, jest jedynie obowiązek _rejestrowania_ sprzedaży przy pomocy kasy.
    IMHO jeśli nie masz sprzedaży dla osób fizycznych, to nie musisz posiadać
    kasy. Jednak pierwsza sprzedaż na rzecz OF musi już być zarejestrowana na
    kasie.

    Ryszard

  • 3. Data: 2004-08-23 06:52:10
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 20-08-2004 19:41, Użytkownik Ryszard G. napisał:

> [...]

    > kasy. Jednak pierwsza sprzedaż na rzecz OF musi już być zarejestrowana na

    Nie chce mi się teraz szukać w przepisach ale coś mi się kojarzy, że
    obowiązek rejestrowania idzie w parze z obowiązkiem posiadania, np. nie
    można kasy fiskalnej wylizingować.