  • 1. Data: 2005-02-21 16:41:47
    Temat: kasowy VAT ?
    Od: "Falka" <l...@g...pl>

    Witam
    zakładam właśnie nową firmę i zastanawiam sie nad Vat-em kasowym.
    Wiem, że trzeba będzie pilnowac czy zapłacone fatury i dopiero wtedy
    odliczyć albo zapłacić podatek, ale czy w sytuacji, gdy kontrahent zapłaci
    mi za fakturę dopiero po np. 4 miesiącach nie jest to lepsza maetoda ?
    Poradzcie
    Ela

  • 2. Data: 2005-02-21 17:30:29
    Temat: Re: kasowy VAT ?
    Od: "Bea" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > odliczyć albo zapłacić podatek, ale czy w sytuacji, gdy kontrahent zapłaci
    > mi za fakturę dopiero po np. 4 miesiącach nie jest to lepsza maetoda ?

    Nie jest. Bo ty musisz zapłacić podatek po 90 dniach od wystawienia faktury -
    nawet jak jej nie masz zaplaconej. Jeżeli kontrahent zaplaci wczesniej to
    placisz oczywista wczesniej.

    Za to swoje zakupy odliczasz dopiero jak za nie zaplacisz - a kontrahent
    moze odliczyc sobie calosc faktury jak ci zaplaci choc zlotowke - w chwili
    zaplaty tej zlotowki.
    albo po 90 dniach calosc nawet jak ci nie zaplaci ani gronia.

    Takze to jest rozliczenie dla tych co maja porzadnych klientow ktorzy PLACA.

    Pamietaj ze z kasowego rozliczenia mozna zrezygnowac dopiero po 4 kwartalach.

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 3. Data: 2005-02-21 17:35:38
    Od: "Bea" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jeszcze jedno :)

    Ja bym niesmialo radzila zamiast kasowego - kwartalne rozliczenie vat,
    potocznie zwane memorialowe.
    Czyli rozliczasz sie wedlug wystawionych faktur, zakupy wedlug otrzymanych
    (za wyjatkiem jakichs specjalnych czyli telefonow itp.)

    Deklaracje skladasz raz na kwartal - wiec wiekszosc platnosci powinna juz do
    ciebie przyjsc.

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 4. Data: 2005-02-22 07:41:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Falka wrote:

> [...]
    > odliczyć albo zapłacić podatek, ale czy w sytuacji, gdy kontrahent
    > zapłaci mi za fakturę dopiero po np. 4 miesiącach nie jest to lepsza

    Klienci, firmy kupujący usługi i towary bardzo nie lubią faktur MP.
    Stracisz połowę potencjalnych klientów

  • 5. Data: 2005-02-22 09:24:12
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Tue, 22 Feb 2005 08:41:22 +0100, jureq wrote:

    > Klienci, firmy kupujący usługi i towary bardzo nie lubią faktur MP.
    > Stracisz połowę potencjalnych klientów

    Możesz rozwinąć tę myśl? Dlaczego nie lubią?

    Rygel

  • 6. Data: 2005-02-22 09:28:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    r...@g...pl wrote:

    > Możesz rozwinąć tę myśl? Dlaczego nie lubią?

    Bo jest ich mało, a trzeba je traktować inaczej niż pozostałe.
    Bo nie mogą odliczyć VAT od razu po otrzymaniu faktury.
    Bo muszą dla tych faktur prowadzić dodatkową ewidencję dat zapłaty

  • 7. Data: 2005-02-22 09:40:50
    Od: "Falka" <l...@g...pl>

    > Takze to jest rozliczenie dla tych co maja porzadnych klientow ktorzy
    PLACA.

    A ja sobie pomyślałam, że to własnie może być motywacja dla kientów do
    zapłacenia za moje faktury.... czy są jeszcze jakieś inne haczyki ?

    Jeszcze jedno... czy jak chce świadczyć usługi dla Anglików to potrzebuję
    NIP europejski ?
    Pozdrawiam Ela

  • 8. Data: 2005-02-22 10:56:20
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 22 Feb 2005 10:40:50 +0100, Falka napisał(a):

    > A ja sobie pomyślałam, że to własnie może być motywacja dla kientów do
    > zapłacenia za moje faktury.... czy są jeszcze jakieś inne haczyki ?

    Ustawodawca też chyba tak myślał .....
    Ale wyszło jak wyszło - wiele firm nie lubi kontrahentów MP z przyczyn
    podanych przez Jureq

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2005-02-22 15:45:43
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Tue, 22 Feb 2005 10:28:14 +0100, jureq wrote:

> [...]

    Wiesz faktycznie możesz mieć racje ale:

    > Bo nie mogą odliczyć VAT od razu po otrzymaniu faktury.

    ZTCW jeśli od razu zapłacą to mogą :)

    > Bo muszą dla tych faktur prowadzić dodatkową ewidencję dat zapłaty

    Nie muszą, jeśli zapłacą w terminie płatności (albo od razu).

    > Bo jest ich mało, a trzeba je traktować inaczej niż pozostałe.

    Sorry, może jestem młody, mało wiem etc, ale dla mnie to zabrzmiało
    raczej w stylu: "bo nie da sie ich rolowac tak samo jak reszty".

    Rygel

  • 10. Data: 2005-02-22 20:36:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Feb 2005, r...@g...pl wrote:

> [...]
    >+ Wiesz faktycznie możesz mieć racje ale:
    >+
    >+ > Bo nie mogą odliczyć VAT od razu po otrzymaniu faktury.

    *JEŚLI*. Po co im "dodatkowe warunki" skoro mogą wziąć kogoś
    co im da "bez".

    >+ > Bo muszą dla tych faktur prowadzić dodatkową ewidencję dat zapłaty
    >+
    >+ Nie muszą, jeśli zapłacą w terminie płatności (albo od razu).

    Nieprawda. A skąd będzie wiadomo ŻE zapłacili ??
    Jeśli to ma być "na słowo że zapłaciłem w terminie płatności" :>
    to całość byłaby hm... bez sensu. A jeśli jest potrzebna ewidencja
    to zapłaconego w terminie TEŻ trzeba wpisać.

> [...]
    >+ Sorry, może jestem młody, mało wiem etc, ale dla mnie to zabrzmiało
    >+ raczej w stylu: "bo nie da sie ich rolowac tak samo jak reszty".

    ...o rolowaniu to były poprzednie odpowiedzi :)
    IMO to NIE jest żart - po prostu dochodzi kolejne "utrudnienie
    księgowe" - to po co "wielki" ma się paprać.
    Powodów żeby US się mógł czepiać jest dość i bez tego....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)