  • 1. Data: 2005-02-21 18:19:00
    Temat: zakladanie DG
    Od: "agnieszka" <a...@w...pl>

    witam,
    sprzedaję sobie na allegro rozne rzeczy (głównie ubrania) ze stanow ktore
    sama tam kupuje przez internet badz dostaje od licznej rodzinki z USA.

    Ostatnio jednak powiedziano mi że powinnm płacić za to podatek, gdyż jest to
    zwykła sprzedaż. W związku z tym zaczęłam się zastanwiać czy nie lepiej
    byłoby założyć DG.

    Problemem jednak byłoby udokumentowanie pochodzenia źródła towaru (od
    rodziny dostaję te rzeczy w paczce bez żadnych faktur itp, gdy sama zamawiam
    dostaje w środku paczki zestawienie zamówionych rzeczy ale nie fakturę) .

    Udałam sie do "profesjonalnych informatorów" którzy powiedzieli mi że mogę
    założyć DG i płacić podatek w postaci ryczałtu, a wtedy nikogo nie będzie
    interesowało skąd ten towar mam i czy go dostałam czy kupiłam, po prostu nie
    muszę miec żadnych dokumentów zakupu.

    Zaskoczyło mie to niesamowicie i w związku z tym mam pytanie: Czy to jest
    prawda? Czy moja sprzedaż przez allegro moze byc w taki sposób
    zorganizowana? Jak to wygląda gdy moje przychody będą dosyć duże (kasa
    fiskalna?) Moi klienci to prywatni ludzie i nigdy nie potrzebuja faktur więc
    nie muszę być wcale płatnikiem vatu.

    Czy ktoś może mi to wyjasnić? Jaki jest najkorzystaniejszy sposób
    prowadzenia takiej działalności jak moja? pozdrawiam
    aga

  • 2. Data: 2005-02-22 00:15:11
    Temat: Re: zakladanie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005, agnieszka wrote:

    >+ Udałam sie do "profesjonalnych informatorów" którzy powiedzieli mi że mogę
    >+ założyć DG i płacić podatek w postaci ryczałtu, a wtedy nikogo nie będzie
    >+ interesowało skąd ten towar mam

    ....pyk...
    (to odgłos szczęki opierającej się na najbliższym twardym przedmiocie
    po opadnięciu...)

    >+ fiskalna?) Moi klienci to prywatni ludzie i nigdy nie potrzebuja faktur więc
    >+ nie muszę być wcale płatnikiem vatu.

    Tia. Ale od *importu* towarów handlowych to VAT jest.
    A dokładniej to nie działa zwolnienie. "Normalny człowiek z ulicy"
    też musi zapłacić VAT (od importowanego z hAmeryki towru) - o ile
    rzecz jasna zostanie "namierzony" :>

    Hint: dyskuje nt. szansy trafienia w cło i VAT (a widzisz, czasami to
    jeszcze cło się należy !) są regularnie wałkowane na grupie...
    ...tak, pl.rec.foto.cyfrowa !! :) - "jak kupić taniej aparat" :)
    (nie powiem, na aparatach najwyższej klasy trochę tych opłat jest...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)