  • 1. Data: 2003-01-05 16:40:46
    Temat: korekta deklaracji VAT
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    co mi grozi za korekte deklaracji VAT za listopad (wychodzi, ze fakture
    grudniową kosztową ujęłam w deklaracji za listopad :-(
    Vat wyszedł do przeniesienia na nastepny miesiąc, więc dopłaty nie ma, ale
    czy urząd może mi wlepić karę??

    Magdip

  • 2. Data: 2003-01-05 17:19:09
    Temat: Re: korekta deklaracji VAT
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    absolutnie nie. należy jak najszybciej złozyc korektę deklaracji Vat. kary
    sa w przypadku kontroli, która wykryje pomyłke, a korekty nie bedzie....

  • 3. Data: 2003-01-05 18:18:12
    Od: "OLO" <a...@g...net.pl>

    Witam,
    Ja tez znalazłem błędnych w złożonych deklaracjach Vat-7- błędy, które
    (nadmienię)były wynikiem informacji udzielonej przez pracownika US - Planuje
    złozyc korektę, ale mam nadziję, że cytuję
    "Według Komisji, zmiany dokonane w znowelizowanej we wrześniu ustawie
    oznaczają, że każdy przypadek korekty deklaracji spowoduje od 1 stycznia
    2003 roku wszczęcie postępowań karnych skarbowego"

    to zostanie znopwelizowane i wtedy zamierzam złożyć korektę
    Moze już uległ zmianie ten zapis? Jesli tak to prosze o informację!

  • 4. Data: 2003-01-05 18:36:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "OLO" <a...@g...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > to zostanie znopwelizowane i wtedy zamierzam złożyć korektę
    > Moze już uległ zmianie ten zapis? Jesli tak to prosze o informację!

    Nie, nie został :-(. I nie jest pewne czy zostanie. Jest taka inicjatywa
    poselska, ale IMHO może to trwać i pół roku. Jeśli do tego czasu będziecie
    mieli kontrolę, to nie zazdroszczę. Jeśli jest to uszczuplenie podatku to ja
    bym przygotował obszerne wyjaśnienie na piśmie i dołączył do korekty. Jest
    wówczas szansa, że procedura będzie polegała na wszczęciu, przeczytaniu
    wyjąsnienia i zamknięciu postępowania (jeśli wszystko będzie ładnie i
    wiarygodnie opisane).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-01-05 18:45:55
    Temat: Odp: korekta deklaracji VAT
    Od: "Daro" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Magdip <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:av9n6p$9k$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
    > grudniową kosztową ujęłam w deklaracji za listopad :-(
    > Vat wyszedł do przeniesienia na nastepny miesiąc, więc dopłaty nie ma, ale

    Zawsze możesz złożyć korektę i US nie może Cię za to ukarać. Zgodnie z
    Ordynacją podatkową (przeczytaj rozdział 10 -Korekta deklaracji) art. 81
    możesz złożyć korektę deklaracji wraz z dołączonym pisemnym uzasadnieniem
    przyczyny korekty.
    Nie można złożyć korekty jeśli w czasie trwania postępowania podatkowego lub
    kontroli podatkowej.
    Pozdrawiam
    Iwona

  • 6. Data: 2003-01-05 19:21:53
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Daro" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyczyny korekty.
    > Nie można złożyć korekty jeśli w czasie trwania postępowania podatkowego

    Tutaj artykuł na ten temat. Niestety Iwona się myli (że nie można ukarać):

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=852&d
    ok=852.3.69.2.3.1.0.1.ht

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-01-05 19:29:42
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdip" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > grudniową kosztową ujęłam w deklaracji za listopad :-(
    > Vat wyszedł do przeniesienia na nastepny miesiąc, więc dopłaty nie ma, ale

    zloz korekte i dolacz wyjasnienie powolujac sie na art.16 KKS (instytucja
    czynnego żalu) i bedzie OK

    Tomek A.