  • 1. Data: 2006-06-16 16:37:52
    Temat: korekta na kasie fiskalnej
    Od: "Tom" <t...@N...wp.pl>

    Witam,
    wystawiam klientowi fakturę VAT (oryginał), a kopię faktury wraz z wpiętym
    paragonem z kasy przechowuję dla siebie.
    Mam taką sytuację że klient zwraca towar i wtedy muszę wystawić fakturę
    korygującą ale jak rozwiązać tą sytuację na kasie fiskalnej?
    Szukałem w Internecie i znalazłem coś takiego jak "ewidencja korekt" ale
    ustawodawca najwyraźniej sam nie wie jak to podatnik ma prowadzić:
    http://www.gofin.pl/p_a.php?id_temat_html=44911&id_p
    ismo=865&PHPSESSID=39edbf281eac958fd36c6ee4635b4649

    Chciałbym więc zapytać jak Wy to robicie.
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Tom

  • 2. Data: 2006-06-16 18:57:58
    Temat: Re: korekta na kasie fiskalnej
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    > Mam taką sytuację że klient zwraca towar i wtedy muszę wystawić fakturę
    > korygującą ale jak rozwiązać tą sytuację na kasie fiskalnej?

    A co chcesz jeszcze na kasie fiskalnej robić? Co chcesz korygować na kasie
    fiskalnej?
    Jak wystawiłes fakturę do paragonu dla klienta po sprzedaży, to po zwrocie
    towaru wystawiasz fakturę korygującą. I to wszystko. Ujmujesz ją jak każdą
    inną wystawioną korektę w KPiR i rejestrach VAT. Przy kasie nie robisz nic!

  • 3. Data: 2006-06-18 10:06:01
    Od: rafal <r...@n...com.pl>

    Dnia 16-06-2006 o 20:57:58 Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]
    <www#goldap..net> napisał:

    > A co chcesz jeszcze na kasie fiskalnej robiae? Co chcesz korygowaae na
    > kasie
    > fiskalnej?
    > Jak wystawi?es faktur? do paragonu dla klienta po sprzeda?y, to po
    > zwrocie
    > towaru wystawiasz faktur? koryguj?c?. I to wszystko. Ujmujesz j? jak
    > ka?d?
    > inn? wystawion? korekt? w KPiR i rejestrach VAT. Przy kasie nie robisz
    > nic!

    jesli dobrze pamietam jak nie wystawiales faktury i nie masz jak zrobic
    korekty do faktury, tylko wraca ci paragon ( np sprzedaz wysyslkowa ) to
    te paragony spisujesz w zwrocone wlasnie..
    ale na samej kasie chyba nic nie dasz rady robic i nie ma takie potrzeby

    tylko zaksiegowac to odpowiednio w papiery ( a nie w kase )

    rafal