  • 1. Data: 2006-02-09 09:27:48
    Temat: korekta pit-4
    Od: "Agnieszka Gocan" <a...@w...pl>

    Czy ma ktoś pod ręką interpretację ministerstwa finansów
    na temat zakazu dokonywania korekt zeznania pit-4.
    Byłabym bardzo wdzięczna za link albo za inny namiar na
    to coś.

    A.

  • 2. Data: 2006-02-09 14:19:26
    Temat: Re: korekta pit-4
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Agnieszka Gocan" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na temat zakazu dokonywania korekt zeznania pit-4.
    > Byłabym bardzo wdzięczna za link albo za inny namiar na

    Nie raz robiłam korektę PIT-4 i nikt mi nie mówił, że nie można.

  • 3. Data: 2006-02-13 14:42:21
    Od: "Agnieszka Gocan" <a...@w...pl>

    Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Agnieszka Gocan" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie raz robiłam korektę PIT-4 i nikt mi nie mówił, że nie można.

    Podobno jest jakaś interpretacja ministerstwa, z której wynika, że
    deklarcaji nie można
    korygować tylko trzeba tę korektę doliczyć do miesiąca, w którym się ją
    faktycznie robi.
    Ale nie pamiętam, gdzie to było. Swoją drogą ja też robiłam takie korekty.
    Mało
    tego, nawet jedną na wezwanie urzędu skarbowego. Ale fakt pozostaje faktem,
    że gdzieś coś takiego czytałam. A muszę niestety do tego wrócić, bo mi
    główna księgowa
    głowę urwie

  • 4. Data: 2006-02-13 21:31:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2006, Agnieszka Gocan wrote:

> [...]
    > deklarcaji nie można
    > korygować tylko trzeba tę korektę doliczyć do miesiąca, w którym się ją

    Co to znaczy "robi się faktycznie korektę" ?

    IMO może piszecie o dwu różnych stanach prawnych:
    - pracownikowi prawidłowo policzono wypłatę, ale błędnie naliczono
    lub wykazano podatek; płatnik okradł albo pracownika albo
    skarb państwa i IMHO powinien to skorygować
    - pracownikowi błędnie policzono wypłatę, i prawidłowo policzono
    podatek z tej błędnej wypłaty

    W tym drugim przypadku rzeczywicie nie widać podstaw do korekty: zaliczka
    należy się od wypłaconych pieniędzy...

    > Ale nie pamiętam, gdzie to było.

    Jakby kto znalazł to i uzasadnienie może by się znalazło - bylibyśmy
    mądrzejsi ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)