  • 1. Data: 2002-12-09 13:03:10
    Temat: koszta reprezentacji i reklamy
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Hej,

    Szukałem, ale nie rozumiem...
    Chodzi mi o odliczenie kartek pocztowych wysyłanych do klientów oraz
    słodyczy i kawy. Chcę to ująć jako koszt reklamy, więc w limicie 0,25% - ale
    czego: dochodu? przychodu?
    I jak odliczam - jeśli mieszczę się w limicie? Kwotę netto do KPiR a VAT
    odliczam jak od zwykłej faktury kosztowej? Czy może jakoś inaczej?

    Poradzicie...
    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-12-09 13:09:58
    Temat: Re: koszta reprezentacji i reklamy
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi mi o odliczenie kartek pocztowych wysyłanych do klientów oraz
    > słodyczy i kawy. Chcę to ująć jako koszt reklamy, więc w limicie

    0,25% przychodu

    > I jak odliczam - jeśli mieszczę się w limicie? Kwotę netto do KPiR a
    VAT
    > odliczam jak od zwykłej faktury kosztowej? Czy może jakoś inaczej?

    VAT można odliczyć tylko od tej częsci, która stanowi koszt uzyskania
    przychodu. Reszta tak jak napisałeś.

    Pozdrawiam -
    BaLab

  • 3. Data: 2002-12-09 16:02:18
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    BaLab wrote:
    > VAT można odliczyć tylko od tej częsci, która stanowi koszt uzyskania
    > przychodu. Reszta tak jak napisałeś.

    W dużej części masz rację,ale nie napisałeś do końca.VAT odliczasz,ale
    także go naliczasz w momencie przekazania na cele RiR i wtedy stanie się
    zwykłym kosztem, lub wartość brutto bezpośrednio w kol 12.
    Kilka dni temu była ostra dyskusja na ten temat
    Jacek

    --
    Małżeństwo jest główną przyczyną rozwodów