  • 1. Data: 2002-05-26 17:12:17
    Temat: ksiegowanie druku
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam pytanie. Jak ksiegowac sprzedaz i koszty druku wydawnictw dzielowych z V
    atem "0", których faktury wg nowej ustawy Vat nalezy wystawic w momenie zapł
    aty, a gdy jej brak po 60 dniach od wydania ksiazek?

    Wydaje ksiazki na Pro Forma lub WZ, i ktos płaci po miesiacu czesc kwoty. Za
    tem wystawiam FV za te czesc co zapłacił i te fakture wprowadzam do rejestru
    Vat, oraz sprzedazy. Za nastepna czesc wydanych ksiazek ktos płaci znów za m
    iesiac - i znów jest faktura.
    Jak mam ksiegowac wartosc wydanych na WZ ksiazek w koszty, mam wartosc wyjsc
    ia z magazynu w momencie wydania, i to zbiorówke to co wyszło w ciagu miesia
    ca . Czy w koszty wartosc tych ksiazek mam wciagac w momencie wydania na WZ
    (wtedy nie beda to koszty uzyskania danego przychodu bo przychód jest póznie
    j? Czy w momencie wystawienia faktury , co moze nastapic za miesiac lub do 6
    0 dni, ale wtedy nie bede przeciez znała wlasnie tych kosztów bo mam je w zb
    iorówce w momencie wydania. Jak to robic?

    Danuta

  • 2. Data: 2002-05-27 13:13:03
    Temat: Re: ksiegowanie druku
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Danuta <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acr53t$n6l$...@n...tpi.pl...

> [...]
    zapł
    > aty, a gdy jej brak po 60 dniach od wydania ksiazek?
    ----------

    Jakie księgi prowadzisz?

    Orka

  • 3. Data: 2002-05-27 16:09:01
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik Orka <o...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

    > Użytkownik Danuta <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:acr53t$n6l$...@n...tpi.pl...

    > zapł
    > ----------
    >
    > Jakie księgi prowadzisz?

    Pełna ksiegowosc. Sadze e te koszty powinnam wprowadzic w momencie wydania z
    magazynu, problem ze beda same koszty a przychodów prawie nic...

    danuta

  • 4. Data: 2002-05-27 18:21:00
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Danuta <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:actlom$qaf$...@n...tpi.pl...

    > Pełna ksiegowosc. Sadze e te koszty powinnam wprowadzic w momencie wydania
    > magazynu, problem ze beda same koszty a przychodów prawie nic...

    --------
    Przychody również powinnać zarachować - zasada memoriału.
    Podstawą zapisu może faktura pro forma.

    Orka

  • 5. Data: 2002-05-28 14:09:50
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > dyskusyjnych napisał:actlom$qaf$...@n...tpi.pl...

    > --------
    > Przychody również powinnać zarachować - zasada memoriału.

    Nie mam Pro Forma mam WZ. I je mam zaksiegowac w przychody? Przeciez WZ to
    nie dokument ksiegowy.A co z Faktura która pojawi sie w momencie zapłaty i
    to moze byc czastkowa bo płaca po kawałku. Mam je nie ksiegowac wcale?
    naprawde nie wiem jak z tego wybrnac

    Danuta

  • 6. Data: 2002-05-28 16:00:25
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Danuta <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad037r$eui$...@n...tpi.pl...

    > Nie mam Pro Forma mam WZ. I je mam zaksiegowac w przychody? Przeciez WZ to
    > nie dokument ksiegowy.

    To wystaw PK - sprzedaż ( w rozumieniu KC i UoR) nastąpiła i musisz ją
    zarachować (bilansowo i dla celów pdop).

    A co z Faktura która pojawi sie w momencie zapłaty i
    > to moze byc czastkowa bo płaca po kawałku. Mam je nie ksiegowac wcale?

    Wykazujesz je tylko w rejestrze sprzedaży VAT.
    Natomiast bilansowo możesz np.:
    - w momencie zarachowania sprzedaży (dokumentem PK) możesz wykazać nalezność
    na koncie "pozostałe rozrachunki"
    - w momencie wystawiania kolejnych faktur dokonać przeksięgowania z konta
    'pozostałe rozrachunki" na "rozrachunki z tyt. dostaw i usług"

    Orka