  • 1. Data: 2006-01-02 12:48:33
    Temat: kupno zwierzęcia
    Od: "korneusz" <k...@w...pl>

    Prowadze DG i np kupuje zwierze ale od rolnika np konia. On nie może mi
    wystawic rachunku bo jest rolnikiem a od umowy sprzedarży nie płaci podatku
    i ja równierz nie. Jest to dla mnie koszt, ale na jakiej podstawie mam go
    zaksięgować - umowy kupna- sprzedaży ? czy inaczej.

    pozdrawiam
    Korneusz

  • 2. Data: 2006-01-02 13:37:13
    Temat: Re: kupno zwierz?cia
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik korneusz napisał:
    > Prowadze DG i np kupuje zwierze ale od rolnika np konia. On nie może mi
    > wystawic rachunku bo jest rolnikiem

    Podstawa prawna?

    Może i powinien.

    pzdr

    Tomek

  • 3. Data: 2006-01-02 16:22:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jan 2006, Tomasz Staszewski wrote:

    > Podstawa prawna?
    >
    > Może i powinien.

    IMHO słusznie.
    Ale wcale zupełnej jasności żeby TAK miało być nie mam: a co
    jak kupujący jest VATowcem ?

    Korneusz łaskaw był pominąć ten drobiazg - a moim zdaniem
    warto pamiętać że czasami fakturę wystawia KUPUJĄCY...

    Uwadze poleca się art.116.2 i okolice ustawy o VAT!
    Zwierz w postaci konia niewątpliwie wypełnia definicję
    "produktu rolnego', czyż nie ?

    Chciałem jeszcze dodać: czym ten koń będzie ?
    Bo jak towarem handlowym to w sumie nie wiem... :)

    Natomiast optymistycznie zakładam że nikt nie planował że
    będzie ST albo wyposażeniem :)
    Bo zaraz wyciągnę stosowną definicję ze stosownej ustawy ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-01-03 12:28:19
    Temat: Re: kupno zwierzecia
    Od: "korneusz" <k...@w...pl>

> [...]
    > będzie ST albo wyposażeniem :)
    > Bo zaraz wyciągnę stosowną definicję ze stosownej ustawy ;>

    Witam

    Dokładnie to chodzi mi o to ze mam DG i powiedzmy bede miał przychód 30 tyś
    w danym miesiącu i czy mogę miec koszt 30 tyś jezeli za tyle kupie konia
    który będzie używany w tym miesiacu w tej działalnosci i zarobi te
    pieniądze. ?
    Nie płaci się podatku od czynności cywilno - prawnych w przypadku zwierząt
    bo chroni je ustawa o ochronie zwierząt, co wiem na pewno - bo miałem juz na
    ten temat starcie w US i im to udowodniłem, wiec rzekomo mój ojciec nie
    zapłaci nic od sprzedazy a ja bede miał czysty koszt - czy tak ? I jak mam
    to rozliczyć jeżeli jest tylko u mowa kupna sprzedazy ? I co jeżeli kupie
    konia który nie bedzie zarabiał - źrebaka np ?

    pozdrawiam
    Korneusz

  • 5. Data: 2006-01-03 13:06:56
    Temat: Re: kupno zwierzęcia
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > Prowadze DG i np kupuje zwierze ale od rolnika np konia. On nie może mi
    > wystawic rachunku bo jest rolnikiem

    Wydaje mi się że wtedy ty wystawiasz fakturę VAT RR...

  • 6. Data: 2006-01-03 22:32:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jan 2006, korneusz wrote:

> [...]
    > Nie płaci się podatku od czynności cywilno - prawnych w przypadku zwierząt
    > bo chroni je ustawa o ochronie zwierząt, co wiem na pewno

    ...dobrze gadasz.
    I z tego samego wynika że koń (czy jakiekolwiek zwierzę) nie może być
    zaliczone ani do ST ani do EW.

    Mi się *wydaje* że może mieć zastosowanie art.2.3 i 2.3a oraz
    odpowiednio później "zasady" porozrzucane po całej ustawie.
    Nie jest dla mnie jasne czy załapanie się pod "działy" oznacza
    dwa osobne źródła przychodu (i konieczność prowadzenia 2 KPiR!),
    bo niektóre "działy specjalne produkcji rolnej" sprowadzają się
    bodaj do 1 sztuki zwierza (psy to zdaje sie aż 2 są potrzebne).

    > - bo miałem juz na
    > ten temat starcie w US i im to udowodniłem, wiec rzekomo mój ojciec nie
    > zapłaci nic od sprzedazy

    Mam wątpliwości: tylko produkcja rolnicza nie stanowiąca "działów
    specjalnych" jest zwolniona. Gdzie w tym gąszczu jest koń nie
    mam pojęcia.

    > a ja bede miał czysty koszt - czy tak ?

    ...oczywiście tylko na ten jeden ruch (i to w wersji
    optymistycznej), jak rozumiem ?
    Bo jak w ramach DG ten koń byłby składnikiem DG to sprzedaż
    stanowiłaby przychód z DG.
    A jak mimo że "przyjęty do DG" *nie* byłby składnikiem
    majątku zaliczanego do DG, to... jego zakup nie mógłby
    być KUP!
    Pasuje?

    > I jak mam
    > to rozliczyć jeżeli jest tylko u mowa kupna sprzedazy ?

    Jesteś VATowcem ?
    O fakturze VAT-RR przeczytałeś ??

    > I co jeżeli kupie
    > konia który nie bedzie zarabiał - źrebaka np ?

    ...IMO to jest powód do rozważania czy to "rolnictwo" czy "dział
    specjalny".
    Zaznaczam że możliwość zaliczenia psa w koszty była kiedyś
    omawiana w prasie podatkowej (z wnioskiem że można), niestety
    chyba nie w zakresie "a co to jest za kategoria" (gdzie
    "kategoria:=ST,WNiP,...")
    IMHO - jeśli pies czy koń nie jest "rolnictwem" ani "działem
    specjalnym" to oczywiście zaliczenia w KUP nie wyklucza:
    nie zmienia oczywiście faktu że jego sprzedaż będzie
    przychodem.
    Oczywiście JEST możliwe, że przy dwu osobach o różnym
    statusie prawnym (rolnik sprzedaje DG kupuje) z jednej
    strony jest KUP a z drugiej przychód jest zwolniony
    lub nie podlega, tak jak tego chcesz :)

    Nie jest wykluczone że ma zastosowanie konstrukcja
    taka iż KUP jest dopiero w momencie sprzedaży... (tak
    jak przy ST), ale pomysłu na nr artykułu nie mam :(

    Zaznaczę przezornie: to jest grupa dyskusyjna.
    I mój post nie pełni roli odpowiedzi a głosu w dyskusji.
    Można i należy "zjechać" błędy :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)