  • 1. Data: 2006-05-26 18:22:09
    Temat: leasing osobowki na firme a VAT
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Hej!

    Chce wyleasingowac na firme samochod osobowy sprzedawany przez osobe
    prywatna (bez faktury vat) - leasing kapitalowy. Z tego co sie dowiedzialem
    fundusz leasingowy rowniez nie dolicza vatu do wystawianych faktur za
    kolejne czynsze. Moje pytanie brzmi - co jak juz zakoncze leasing, wykupie
    samochod i bede chcial go sprzedac?

    Jestem platnikiem VAT, kpir.

    Czy bede musial doliczyc 22% VAT do sprzedawanej ceny?
    Czy moze poniewaz kupilem z 0% vat, to sprzedam tez z 0% vat ?

    Dotychczas leasingowalem tylko "ciezarowki"...

    Dzieki :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz

  • 2. Data: 2006-05-26 19:46:34
    Temat: Re: leasing osobowki na firme a VAT
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> >
> [...]
    > Czy moze poniewaz kupilem z 0% vat, to sprzedam tez z 0% vat ?
    >
    > Dotychczas leasingowalem tylko "ciezarowki"...

    ----
    jeżeli osobą od której leasingodawca ma kupić auto jest os fizyczna
    to prawdopodobnie będzie to faktura vat marża i leasing też na vat marża.
    wtedy na fakturze nie będziesz miał vatu [widocznego] i nic nie odliczasz.

    twoja sprzedaż po okresie leasingu też będzie mogła być nieovatowana.

    pozdr.hanka