  • 1. Data: 2004-01-13 17:53:09
    Temat: liniowy czy progresywny. Prosba o rade
    Od: "Mariusz Krzyzanowski" <m...@p...onet.pl>

    Jak w temacie. Co lepiej?
    Mam firme 1-osobowa nie generujaca prawie kosztow (jedyne koszty to
    utrzymanie samochodu seicento - paliwo + przeglady). Dochod firmy to ok. 13
    000 PLN netto miesiecznie.

    Czy lepiej zglosic sie na podatek liniowy czy pozostac przy progresywnym?
    Moze jest jakis kalkulator ktory to policzy?
    Dziekuje za podpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-01-13 18:18:15
    Temat: Re: liniowy czy progresywny. Prosba o rade
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bu1ba5$3rj$1@news.onet.pl>, Mariusz Krzyzanowski wrote:
> [...]
    >
    > Czy lepiej zglosic sie na podatek liniowy czy pozostac przy progresywnym?
    > Moze jest jakis kalkulator ktory to policzy?

    Kalkulator? Masz 12k zysku co miesiąc do opodatkowania i się zastanawiasz?!
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-01-13 18:38:32
    Od: "Mariusz Krzyzanowski" <m...@p...onet.pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .
    > In article <bu1ba5$3rj$1@news.onet.pl>, Mariusz Krzyzanowski wrote:
    >
    > Kalkulator? Masz 12k zysku co miesiąc do opodatkowania i się
    zastanawiasz?!
    > --
    No jasne. Ja sie uczylem informatyki i nie znam sie na papierkach, robi to
    za mnie moja ciotka (a nie powiedziala mi nic sensownego...).

  • 4. Data: 2004-01-13 18:58:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bu1dv8$oli$1@news.onet.pl>, Mariusz Krzyzanowski wrote:
    > zastanawiasz?!
    > No jasne. Ja sie uczylem informatyki i nie znam sie na papierkach, robi to
    > za mnie moja ciotka (a nie powiedziala mi nic sensownego...).

    Chciałbym być na Twoim miejsc, stary. ;)

    Przyjmując 12 tys. złotych zysku co miesiąc (czyli że samochód kosztuje Cię
    1000 zł/mc), wg skali płacisz 45592,48 zł podatku dochodowego (pomijam ew.
    ulgi). Wybierając podatek liniowy, płacisz 27360 zł.

    18232,48 zł zostaje Ci w kieszeni. Tracisz prawa do ulg, ale nie wiem, czy
    jesteś w stanie ich tyle nazbierać. No i czas ulg odchodzi pomału w
    przeszłość...

    P.S. Dlaczego jeździsz Seicento przy takich dochodach?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2004-01-13 19:28:18
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Mariusz Krzyzanowski" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bu1dv8> > Kalkulator? Masz 12k zysku co miesiąc do
    opodatkowania i się

    to poczytaj tu:

    http://www.pit.pl/pages/i/32.php

    BAH

  • 6. Data: 2004-01-13 20:00:38
    Od: "Mariusz Krzyzanowski" <m...@p...onet.pl>

    .
> [...]

    wszedlem na strone i widzw ze mozna te dwie rzeczy pogodzic :)

> [...]
    >
    > 18232,48 zł zostaje Ci w kieszeni. Tracisz prawa do ulg, ale nie wiem, czy
    > jesteś w stanie ich tyle nazbierać. No i czas ulg odchodzi pomału w

    Ale ja jeszcze place jakies ZUSy i PIT (chyba) 5?

    > P.S. Dlaczego jeździsz Seicento przy takich dochodach?

    :)

    Jest kilka faktow:

    Lubie nim jezdzic i "czuje" go. On mi sie w ogole _nie_psuje pomimo ze ma
    prawie 150 kkm.

    0. Tak mnie wychowywano by (starac sie ) zachowac umiar. Ale nie ukrywam ze
    kusilo.... i
    kusi :) - Avensis rocznik '99
    1. Nim doszedlem do takich dochodow tylko na takie auto moglem sobie
    pozwolic i
    to w kredycie (wplacilem wtedy 20% wartosci dopozyczajac u krewnych).
    2. Mam takie dochody od niedawna. i ok. 2 m-ce temu splacilem kredyt ktory
    wzialem na niego.
    3. Czesc kaski odkladam na mieszkanie.

    A z innej beczki to (chyba przez ta kase) zmienilo mi sie podejscie do
    rzeczy materialnych. Najpierw sprobuje zarobic a potem kupic. Przy nizszych
    dochodach jest napewno trudniej - czekanie na np. auto 5 lat nie wchodzi w
    rachube. Teraz to przynajmniej trzymam sie w ryzach by mi nie odbilo).

  • 7. Data: 2004-01-13 20:33:04
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bu1ipc$hmt$1@news.onet.pl>, Mariusz Krzyzanowski wrote:
    > wszedlem na strone i widzw ze mozna te dwie rzeczy pogodzic :)

    Do podatków się nie poczuwam, raczej do żeglarstwa i informatyki. ;)

    > Ale ja jeszcze place jakies ZUSy i PIT (chyba) 5?

    No tak, ZUSu nie uwzględniłem. To zmienia fakty o tyle, że zamiast 12k masz
    11,5k dochodu. Co zmienia wyliczenia o tyle, że w kieszeni zostaje Ci ok.
    17k zł.

    To wszystko oczywiście proste szacunki w zaokrągleniu. Skalę podatkową
    znajdziesz w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, rozdz. 6.

> [...]
    > to w kredycie (wplacilem wtedy 20% wartosci dopozyczajac u krewnych).
    > 2. Mam takie dochody od niedawna. i ok. 2 m-ce temu splacilem kredyt ktory

    Nie no, jasne, głupio wydać na auto to nie sztuka. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 8. Data: 2004-01-13 20:40:44
    Temat: identyfikator płatnik6
    Od: m...@t...pl (tlen)

    Czy teraz identyfikatorem w deklaracjach rozliczeniowych np. RCA , jest NIP
    ??
    (był pesel)

    Michał

  • 9. Data: 2004-01-29 10:40:50
    Temat: Re: identyfikator płatnik6
    Od: e...@g...pl (else)

    >Czy teraz identyfikatorem w deklaracjach rozliczeniowych np. RCA , jest NIP
    ??
    ściągnij i wgraj poprawkę! na stronie ZUSia są yszczególnione błędy wersji
    6, które ponoć owa poprawka naprawia

    Bożena