    From: "Mariusz Krzyzanowski" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: liniowy czy progresywny. Prosba o rade
    Date: Tue, 13 Jan 2004 21:00:38 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179086048.chello.pl

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    news:slrnc08g79.7od.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .
> [...]

    wszedlem na strone i widzw ze mozna te dwie rzeczy pogodzic :)

    > Przyjmując 12 tys. złotych zysku co miesiąc (czyli że samochód kosztuje
    Cię
    > 1000 zł/mc), wg skali płacisz 45592,48 zł podatku dochodowego (pomijam ew.
    > ulgi). Wybierając podatek liniowy, płacisz 27360 zł.
    >
    > 18232,48 zł zostaje Ci w kieszeni. Tracisz prawa do ulg, ale nie wiem, czy
    > jesteś w stanie ich tyle nazbierać. No i czas ulg odchodzi pomału w
    > przeszłość...

    Ale ja jeszcze place jakies ZUSy i PIT (chyba) 5?

    > P.S. Dlaczego jeździsz Seicento przy takich dochodach?

    :)

    Jest kilka faktow:

    Lubie nim jezdzic i "czuje" go. On mi sie w ogole _nie_psuje pomimo ze ma
    prawie 150 kkm.

    0. Tak mnie wychowywano by (starac sie ) zachowac umiar. Ale nie ukrywam ze
    kusilo.... i
    kusi :) - Avensis rocznik '99
    1. Nim doszedlem do takich dochodow tylko na takie auto moglem sobie
    pozwolic i
    to w kredycie (wplacilem wtedy 20% wartosci dopozyczajac u krewnych).
    2. Mam takie dochody od niedawna. i ok. 2 m-ce temu splacilem kredyt ktory
    wzialem na niego.
    3. Czesc kaski odkladam na mieszkanie.

    A z innej beczki to (chyba przez ta kase) zmienilo mi sie podejscie do
    rzeczy materialnych. Najpierw sprobuje zarobic a potem kupic. Przy nizszych
    dochodach jest napewno trudniej - czekanie na np. auto 5 lat nie wchodzi w
    rachube. Teraz to przynajmniej trzymam sie w ryzach by mi nie odbilo).