  • 11. Data: 2009-02-27 10:10:13
    Temat: Re: mąż i żona - dwie dg - sprzedaż między nimi
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2009 o 10:38:23 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > A co stoi na przeszkodzie, żeby w takiej sytuacji, po decyzji, wystawić
    > korektę?

    Zdaje się że po decyzji rozliczenie za dany okres jest już zafiksowane.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-02-27 10:22:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

    > Zdaje się że po decyzji rozliczenie za dany okres jest już zafiksowane.

    No faktycznie. Chyba pora na kawę ...

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-02-27 11:50:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

    > Decyzja dotyczy tylko jednej strony transakcji. I nie upoważnia
    > drugiej strony do zmiany podstawy opodatkowania.

    To wiem, ale wydawało mi się, że takie decyzje się wydaje, gdy
    państwo jakoś traci na tym - np rozliczenia z ryczałtowcem małżonkiem,
    ale jak obie strony są na książce, to czy przepłynie ten towar
    pomiędzy małżonkami za przykładowe100zł czy 200zł nie ma żadnego
    znaczenia dla budżetu, bo opodatkowane tak samo u obu stron.

  • 14. Data: 2009-02-27 12:07:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2009 o 12:50:22 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > pomiędzy małżonkami za przykładowe100zł czy 200zł nie ma żadnego
    > znaczenia dla budżetu, bo opodatkowane tak samo u obu stron.

    Znaczenie dla bużdetu ma: jeśli jednemu dołożą a drugie
    nie wrzuci sobie tego w koszty, to dla budżet będzie to czysty zysk :-)

    A jeśli jeszcze zastosują stawkę z art. 30d updof, to dodatkowe masełko :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek