  • 1. Data: 2004-01-10 07:12:56
    Temat: moje pierwsze rozliczenie roczne -- bardzo Was proszę o poradę
    Od: "Arczi777" <a...@o...pl>

    Witam Wszystkich

    Dawno tu nie zaglądałem. Teraz jestem i od razu mam prośbę o poradę osoby
    rozeznanej dobrze w temacie podatków bądź mającej podobną sytuację jak ja.
    Oto pokrótce moja sytuacja:
    W tamtym roku w styczniu sprowadziłem siędo Poznania z Lublina gdzie
    skończyłem studia. W poznaniu znalazłem pracę i od 1 lutego zacząłem
    pracować. Podałem adres tymczasowego zamieszkania ( takie miałem ) no i
    oczywiście miejsce zamieszkania stałego. Zapisałem siędo Wielkopolskiej kasy
    chorych ( na adres tymczasowy). Teraz też wiem że moje składki ( podatek )
    był odprowadzany do urzedu skarbowego w Poznaniu. Problem w tym że po 2
    miesiącach mieszkania na adresie tymczasowym , przeniosłem się i nie
    meldowałem się już tam tylko wymeldowałem ze starego miejsca. Czyli meldunek
    miałem tylko stały z Lublina. Tego nie podałem w pracy, najzwyczajniej w
    świecie zapomniałem to zrobić . Teraz ( tzn. wczoraj ) dostałem rozliczenie
    podatkowe. Na dokumentach jest adres urzedu skarbowego jaki podlega pod
    dzielnicę mojego adresu tymczasowego. Uff. mam nadzieję że nie namieszałem i
    zrozumieliście.

    Teraz moje pytania :
    1. Czy mogę się tak rozliczyć, czyli że mój podatek zostanie rozliczony w
    urzedzie skarbowym mojego czasowego zamieszkania ( w którym byłem
    zameldowany tylko 2 miesiące, póżniej miałem tylko meldunek z rodzicami w
    Lublinie ) ?
    tzn tak to zostało zrobiione bo dokument o rozliczeniu z pracy już dostałem.
    Tylko teraz nie wiem czy tak jest poprawnie.
    2. Wykonywałem jeszcze pracę na umowe zlecenie w Lublinie , i czy dodatkowy
    pit na to mam złożyć w poznaniu czy w miejscu stałego zamieszkania ( Lublin)

    To mój pierwszy raz z podatkami i skołowaciałem troszkę
    Będębardzo wdzięczny za pomoc
    Sorki że tak długo ale krócej chyba nie można było

    Życzę miłego dnia i z góry dziękuje za odpowiedź
    Arczi

  • 2. Data: 2004-01-10 10:30:41
    Temat: Re: moje pierwsze rozliczenie roczne -- bardzo Was proszę o pora...
    Od: ela <e...@x...wp.pl>

> [...]
    > Będębardzo wdzięczny za pomoc
    > Sorki że tak długo ale krócej chyba nie można było
    > Życzę miłego dnia i z góry dziękuje za odpowiedź
    Ale napociłeś się w tej pisaninie.A wygląda to tak.Jeżeli w zakładzie w Poznaniu
    podałeś swój adres poznański to zakład pracy wysłał Pit-11 do US w
    Poznaniu.Składając Pit roczny składasz go pod adres zamieszkania stałego lub
    ostatniego adresu.W tym wypadku będzie to Poznań.Natomiast Pit-8b,który otrzymałeś z
    Lublina ujmujesz w łącznym rozliczeniu.Nie możesz składać dwóch Pitów.Natomiast
    poinformuj US w Lublinie w formie pisemnej ,że dokonałeś rozliczenie łączne US w
    Poznaniu podając adres tego urzędu.Widzisz jakie to proste.Jakbyś podał do zakładu
    pracy swój adres stałego zameldowania to PIT-11 wysłany został by do
    Lublina.Pracodawca składa zawsze PIT-4 w miejscu swojej siedziby,a Pit-11 wysyła pod
    adres US według miejsca zamieszkania podatnika.I tak podatki idą do jednego worka.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2004-01-10 12:05:53
    Od: "RobertW" <i...@S...pl>

    ela raczyła napisać:
    (...)
    tnij cytaty!
    RW

  • 4. Data: 2004-01-12 13:19:17
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik ela e...@x...wp.pl ...

> [...]
    > do US w Poznaniu.Składając Pit roczny składasz go pod adres
    > zamieszkania stałego lub ostatniego adresu.W tym wypadku będzie to

    A dokładnie w miejscu zamieszkania na dzień 31.12.2003

> [...]
    > rozliczeniu.Nie możesz składać dwóch Pitów.Natomiast poinformuj US w
    > Lublinie w formie pisemnej ,że dokonałeś rozliczenie łączne US w

    A na jakiej podstawie???
    Przecież i tak w nowym US musi złożyć NIP-3 jako informacja o zmianie
    adresu!
    Jak to zrobi to US w Poznaniu poinformuje US Lublin że dany delikwent
    mieszkał w Poznaniu od np. 11.2003 wiec rozliczenie podlega pod Poznań.
    Oczywiście w sekcji adresu zamieszkania trzeba podac prawidlowa date!!!

    > Widzisz jakie to proste.

    Pewnie że proste, po co dodatkowo sobie to utrudniać :)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
    liczyć i tych, którzy nie umieją." Aneta Baran