  • 1. Data: 2004-07-08 07:16:08
    Temat: Info: o podatkach w GP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Dwa artykuły:
    "Pijemy polskie" czyli parę słów komentarza do akcyzy:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1241&
    dok=1241.6.3.2.1.1.0.1.htm
    Polecam przyjrzeć się LICZBOM ! zniesienie 294% cła spowodowało spadek
    cen o... 25% ! Nie dziwota jeśli udział podatków i parapodatków w cenie
    alkoholu przekracza 80%. No i uwaga o wzroście bezwzglednej wartości
    podatku (przy obniżeniu akcyzy) wskutek wzrostu udziału "legalnej"
    sprzedaży.

    Drugie: "Podatnicy muszą liczyć się z tym, że czeka ich kolejna lawina
    zmian w przepisach podatkowych" czyli:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1241&
    dok=1241.6.3.2.1.3.0.1.htm
    - nowy VAT (dawno nie było zmian :>)
    - zniesienie ryczałtów (nie bić, ale uważam iz przy liniowej stawce
    ma ręce i nogi)
    - próba wprowadzenia do Ordynacji nowych zapisów nt. "pozorności" (w tej
    chwili przepis wg którego US może sam decydować jak opodatkować
    transakcję zarzucając podatnikowi "pozorność" jest uchylony
    postanowieniem czy wyrokiem TK) - tego nie komentuję ;]

    Krótko mówiąc: grupa jeszcze pożyje ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 2. Data: 2004-07-08 08:43:36
    Temat: Re: Info: o podatkach w GP
    Od: "A." <a...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > transakcję zarzucając podatnikowi "pozorność" jest uchylony
    > postanowieniem czy wyrokiem TK) - tego nie komentuję ;]

    A co bedzie w takim razie w zamian za ryczalt? KPiR jakos mi sie
    nie usmiecha... :-/ O podatku liniowym wiem (na razie?) wlasciwie
    nic, wiec sie nie wypowiem w tej kwestii.
    --
    A.
    Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special

  • 3. Data: 2004-07-08 09:18:56
    Temat: Re: o podatkach w GP
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości

    [....]

    > Krótko mówiąc: grupa jeszcze pożyje ;>

    -----------------

    czyli pomyśleli o nas ;-))
    [kochani milusińscy]

  • 4. Data: 2004-07-08 09:25:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, A. wrote:
    [...]
    >+ A co bedzie w takim razie w zamian za ryczalt? KPiR jakos mi sie
    >+ nie usmiecha... :-/

    ...najwyraźniej KPiR !

    >+ O podatku liniowym wiem (na razie?) wlasciwie nic,

    ...do 20. stycznia deklarujesz że wybierasz podatek wg art. ileś-tam_c :)
    i płacisz 19% od dochodu - ale za to bez większości odliczeń (i "kwoty
    wolnej" !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-08 10:02:23
    Od: "Alter Native" <c...@t...pl>

    A co z rolnikami, którzy prowdzą pozarolniczą DG i są na ryczałcie, i jako
    jedyni mogą pozostać na KRUSie??

    --
    Alter Native
    Alter Ego

  • 6. Data: 2004-07-08 20:44:54
    Temat: Re: o podatkach w GP - ryczalt
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

    > - zniesienie ryczałtów (nie bić, ale uważam iz przy liniowej stawce
    > ma ręce i nogi)

    czyli wzroscie "szara strefa" wynajmu mieszkan.... juz teraz placi ten
    podatek niewiele osob, a jak przyjdzie im placic (na zasadach ogolnych)
    wiecej niz drugie tyle, to panstwo jednak straci na tym:-(

    -----------------
    Pozdrawiam,
    Wildcat

  • 7. Data: 2004-07-08 21:58:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Jul 2004, Wildcat wrote:
    [...]
    >+ czyli wzroscie "szara strefa" wynajmu mieszkan.... juz teraz placi ten
    >+ podatek niewiele osob, a jak przyjdzie im placic (na zasadach ogolnych)
    >+ wiecej niz drugie tyle

    ...to świadczy wyłącznie o tym iż mamy coś w podatkach postawione
    na głowie. Ryczał powinien zapewniać TAKI SAM podatek dla porownywalnego
    dochodu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)