  • 1. Data: 2013-02-02 11:10:31
    Temat: opłacalność wrzucenia w koszty prywatnego kompa
    Od: Ra <r...@n...ma.gazeta.pl>

    W ciągu paru miesięcy zamierzam kupić nowego kompa. Obecnie pracuje na
    prywatnym i czy ma sens w takim razie wciąganie na stan firmy starego
    prywatnego kompa lub monitor ?

    wartość starego kompa brutto to np 2000 (4000) zł
    zyskuję 19% czyli 380 (760) zł

    teraz chcę go sprzedać za 500 (2000) zł
    - to czy płacę 19% podatku od tych 500 zł czy może sprzedaje na fk vat ?
    Ja wygląda końcowy bilans
    - są jakieś wady takiego rozwiązania ?

  • 2. Data: 2013-02-02 21:20:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Feb 2013, Ra wrote:

    > W ciągu paru miesięcy zamierzam kupić nowego kompa. Obecnie pracuje na
    > prywatnym i czy ma sens w takim razie wciąganie na stan firmy starego
    > prywatnego kompa lub monitor ?

    A ta Twoja firma jest państwowa?
    (no bo skoro sugerujesz że przestanie on być PRYWATNY...)

    > wartość starego kompa brutto to np 2000 (4000) zł
    > zyskuję 19% czyli 380 (760) zł

    Jakoś tak. Przy czym zakładam, że jesteś świadom że takie "wciągnięcie"
    skutkuje prawem do amortyzacji (w tym jednorazowej), ale nie widać
    podstaw do zaliczenia w koszt poprzez uznanie za wyposażenie.

    > teraz chcę go sprzedać za 500 (2000) zł
    > - to czy płacę 19% podatku od tych 500 zł czy może sprzedaje na fk vat ?

    Oczywiście na fakturę VAT.
    A to że VAT zwolniony (zakładając, że sprzęt używany >pół roku!)
    to już zupełnie inna sprawa :P
    Tak BTW, niejeden już się tak naciął na allegro.

    > - są jakieś wady takiego rozwiązania ?

    Przy sprzedaży "osobom powiązanym" US może wydać decyzję co do
    wartości, więc rodzinie bym nie sprzedawał.
    Ale jak wartość będzie "rynkowa", to w sumie nie widać podstaw
    do przyczepienia się.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-02-13 04:38:37
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 02.02.2013 o 21:20 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    pisze:
    to czy płacę 19% podatku od tych 500 zł czy może sprzedaje na fk vat ?

    > Oczywiście na fakturę VAT.
    > A to że VAT zwolniony (zakładając, że sprzęt używany >pół roku!)
    > to już zupełnie inna sprawa :P

    yyyyyy? Mógłbyś rozwinąć? :)

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 4. Data: 2013-02-13 08:59:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Feb 2013, Jaskiniowiec wrote:

    > W dniu 02.02.2013 o 21:20 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:
    > to czy płacę 19% podatku od tych 500 zł czy może sprzedaje na fk vat ?

    > yyyyyy? Mógłbyś rozwinąć? :)

    No oczywiście - zbytnio uprościłem, nie podkreślając że chodzi
    o możliwy rzadki przypadek kiedy nie przysługiwało prawo do odliczenia
    VAT :) (miało być "ewentualnie VAT zwolniony", kiedy kupował mógł
    nie być VATowcem :))

    pzdr, Gotfryd