  • 1. Data: 2004-01-16 17:53:07
    Temat: orzeczenia ETS
    Od: "Doktor L" <doktorlubicz[:-)]@op.pl>

    Witam,

    Gdzie znaleźć orzeczenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości?
    Szukam konkretnie orzeczenia z 11 grudnia 1990 r. (sygn. C-47/88). Podobno
    dotyczy ono pobierania akcyzy przy sprowadzaniu używanych samochodów z
    krajów UE. Wiem, że teraz Polskie władze tak jak wtedy Duńskie twardo
    upierają się, że mogą bezkarnie pobierać akcyzę od sprowadzanych uzywanych
    samochodów.

    Pozdrawiam,
    DL.

  • 2. Data: 2004-01-16 21:00:18
    Temat: Re: orzeczenia ETS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2004, it was written:
    [...]
    >+ krajów UE. Wiem, że teraz Polskie władze tak jak wtedy Duńskie twardo
    >+ upierają się, że mogą bezkarnie pobierać akcyzę od sprowadzanych uzywanych
    >+ samochodów.

    Hm... nie bić że OT, w końcu grupa jest *dyskusujna* ;)
    O jaki argument miało być oparte zdanie przeciwne (że nie wolno) ?
    Pytam z ciekawości - widziane posty powoływały się na "zasadę
    równości", a tę AFAIK polskie przepisy spełniają (jak polski producent
    nie zarejestruje w .pl pojadu póki on jest nowy - to też pod akcyzę
    "podpadnie" :])

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-01-17 12:24:17
    Od: "Doktor L" <doktorlubicz[:-)]@op.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > równości", a tę AFAIK polskie przepisy spełniają (jak polski producent
    > nie zarejestruje w .pl pojadu póki on jest nowy - to też pod akcyzę

    czy kupując używany samochód w Polsce musisz płacić akcyzę?

    pozdrowienia,
    DL.

  • 4. Data: 2004-01-17 12:32:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Doktor L wrote:

> [...]
    jan.zabrze.pl...
    > uzywanych

    > czy kupując używany samochód w Polsce musisz płacić akcyzę?

    Czy akcyzy nieplaci ten,kto WPROWADZA DO OBROTU na terytorium RP
    ow samochod ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-17 19:15:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2004, it was written:

> [...]
    >+ > pozdrowienia, Gotfryd
    >+
    >+ czy kupując używany samochód w Polsce musisz płacić akcyzę?

    To zależy czy był on już uprzednio w Polsce rejestrowany, a nie
    od tego gdzie go kupię :] !
    Prawo jest sformalizowane i litera ma pierwszeństwo przed duchem... !
    Jeśli kupisz *w Polsce* samochód który nie był jeszcze w .pl
    rejestrowany - to owszem, zapłacisz akcyzę. Nawet jeśli jego
    producentem był Fiat Autopoland czy jak mu tam ("wszelkie znaki
    zastrzeżone użyte są wyłącznie w celach informacyjnych itd itp ;>).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-01-17 20:15:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2004, bosz wrote:

    >+ Doktor L wrote:
    [...]
    >+ > czy kupując używany samochód w Polsce musisz płacić akcyzę?
    [...]
    >+ Czy akcyzy nieplaci ten,kto WPROWADZA DO OBROTU na terytorium RP
    >+ ow samochod ?

    Chodzi o "inną akcyzę" :) - o płaconą "od wprowadzenia do obrotu
    używanego samochodu po raz pierwszy rejestrowanego w kraju", po
    polsku - "akcyzy od importowanego złomu" :) (nie bić, ja prezentuję
    uzasadnienie rządowe :)).
    *Tę* akcyzę zapłacisz AFAIK "osobiście", jeśli kupisz używany samochód
    który nie był nigdy w .pl rejestrowany.
    I nieważne IMHO czy kupisz go w Niemczech, czy kupisz od Niemca
    w kraju (kiedy on tu przyjedzie).
    Ale jeśli dajmy na to Mercedes zarejestrowałby w .pl ten samochód
    przed sprzedażą (w Niemczech) - to ona się należeć NIE BĘDZIE.
    AFAIK. No i dlatego z "zasadą równości" mogą być problemy :>, IMO !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-17 22:46:03
    Od: "Doktor L" <doktorlubicz[:-)]@op.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > producentem był Fiat Autopoland czy jak mu tam ("wszelkie znaki
    > zastrzeżone użyte są wyłącznie w celach informacyjnych itd itp ;>).

    a co powiesz na to:

    http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!c
    elexplus!prod!CELEXnumdoc&lg=en&numdoc=61988J0047

    a w szczególności:

    "On those grounds,
    THE COURT
    hereby :
    ( 1 ) Declares that, by imposing a registration duty on imported
    used motor vehicles generally based on an estimated value which is higher
    than the real value of the vehicle with the result that imported used motor
    vehicles are taxed more heavily than used motor vehicles which are sold on
    the domestic market after being registered in Denmark, the Kingdom of
    Denmark has failed to fulfil its obligations under Article 95 of the EEC
    Treaty;
    ( 2 ) Dismisses the remainder of the application;
    ( 3 ) Orders the parties to bear their own costs . "

    ?

    pozdrawiam,
    DL.

  • 8. Data: 2004-01-20 10:41:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jan 2004, it was written:
    [...]
    >+ a co powiesz na to:

    Hm... :)

> [...]
    >+ vehicles are taxed more heavily than used motor vehicles which are sold on

    Tu to można by się IMHO czepiać praktyki celnej o której (wyłącznie
    z postów i "literatury gazetowej") wiem że u nas też wyceniają
    "z urzędowego cennika". Ale nie umiem wydedukować, czy trybunał
    oceniał EFEKT ("goły", czyli skutek) czy PODSTAWĘ dla owego "efektu".
    Jeśli jednak "podstawę" - no to u nas owa "podstawa" jest *formalnie*
    sprawiedliwa :), mimo że efekt niekoniecznie...
    Podstawą akcyzy nie jest "źle wyliczona baza" (i być może zostanie
    w końcu zakazana praktyka "ale w cenniku mamy więcej :>"), tylko fakt
    rejetracji.
    Cóż, ciekawe jak się skończy :)

    pozdrowienia, Gotfryd