  • 1. Data: 2004-01-16 12:29:29
    Temat: Zaplacilem chorobowe chociaz nie chcialem
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    Witam!

    Podsumowując zeszły rok zauważyłem, że w jednym miesiącu
    na deklaracji ZUS DRA wpisałem i zapłaciłem chorobowe, chociaż
    nie zgłaszałem się do tego ubezpieczenia.

    Jak to jest traktowane przez ZUS? Jako nadpłata? Czy da
    się te 30zł jakoś odzyskać, czy już poświęciłem je na "zbożny"
    cel ;)

    --
    z pozdrowieniami
    Adam

  • 2. Data: 2004-01-16 13:42:29
    Temat: Re: Zaplacilem chorobowe chociaz nie chcialem
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Kubik" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z pozdrowieniami
    > Adam
    >
    > Trzeba zrobic korektę deklaracji bez chorobowego
    i masz nadpłatę
    pozdrawiam ela

  • 3. Data: 2004-01-16 15:18:51
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    Użytkownik "ela" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > i masz nadpłatę
    Jakie to proste. :) Dzięki, ale mam jeszcze jedno pytanie
    w związku z tym: w deklaracji rocznej PIT-36 w rubryce
    składki na ubezp.społ. wpisuję kwotę faktycznie zapłaconą
    razem z tym chorobowym, czy muszę go odjąć??

    pozdrawiam
    Adam

  • 4. Data: 2004-01-16 20:08:45
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    Moim zdaniem z zeznaniu rocznym nie powinieneś odliczać tej
    pomyłkowo przecież zapłaconej składki na ubezpieczenie chorobowe.
    Była to Twoja pomyłka ( nie zgłaszałeś się do tego ubezpieczenia ),
    Zrób tylko korektę DRA za ten miesiac.

    pozdrawiam, Ewa Wolska

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-01-16 20:58:23