  • 1. Data: 2006-02-15 10:36:16
    Temat: paliwo do samochodu osobowego a VAT
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam,

    Czy teraz mozna juz odliczac VAT (i koszty uzyskania
    przychodu) od zakupu paliwa do samochodu *osobowego*
    kupionego na firme?

    Kupilismy ostatnio osobowego gratka za 2500 na firme, VATu
    od zakupu auta mozemy odliczyc tylko 60%, czy to sie zgadza?

    I jeszcze jedna komplikacja - autko zostalo kupione na dwie
    osoby - na ojca, ktory prowadzi dzialalnosc gospodarcza (na
    firme) i na jego syna, ktory z ta dzialalnoscia nie jest
    zwiazany, poza tym, ze jest tam zatrudniony na 1/8 etatu.
    Czy to jakos komplikuje problem odliczenia VATu od zakupu
    auta oraz odliczania VATu od zakupu paliwa i zaliczania
    zakupu paliwa do kosztow?

    Przejrzalem ustawe o pdf i VAT i nie znalazlem ograniczen w
    odliczeniach za paliwo, ale wiem, ze takie byly i wolalbym
    sie upewnic u ldzi, ktorzy sa z tym bardziej na biezaco.

    Wielkie dzieki za pomoc,

    pozdrawiam,

    Bartosz Zoltak
    www.szyfrowanie.com

  • 2. Data: 2006-02-15 17:53:34
    Temat: Re: paliwo do samochodu osobowego a VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Bartosz Zoltak wrote:
    > Przejrzalem ustawe o pdf i VAT i nie znalazlem ograniczen w
    > odliczeniach za paliwo, ale wiem, ze takie byly i wolalbym
    > sie upewnic u ldzi, ktorzy sa z tym bardziej na biezaco.

    Co do reszty, to nie chciałbym wprowadzać w błąd,
    ale ustawę o VAT przejrzałeś nieuwaznie, bowiem
    nadal obowiązuje art 88

  • 3. Data: 2006-02-15 22:11:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Feb 2006, Bartosz Zoltak wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy teraz mozna juz odliczac VAT (i koszty uzyskania
    > przychodu) od zakupu paliwa do samochodu *osobowego*
    > kupionego na firme?

    Na razie "rząd mówi". Na piśmie nie widziałem :>

> [...]
    > zwiazany, poza tym, ze jest tam zatrudniony na 1/8 etatu.
    > Czy to jakos komplikuje problem odliczenia VATu od zakupu

    A powiedz mi ile wpisano do EST ?
    Tak z ciekawości, jaką wartość początkową wobec ceny pojazdu...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)