  • 1. Data: 2006-02-15 08:24:12
    Temat: Odliczanie VAT na mat.bud. a ulga remontowa
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    Witam,

    W 2004 i 2005 roku odliczałem wydatki w ramach ulgi remontowej. W tym roku
    po raz ostatni mogę te wydatki odliczyć (za 2005 rok), co też uczynię (limit
    jeszcze mam).
    Pytanie: czy niezależnie od ulgi remontowej, mogę odliczyć sobie zgodnie z
    przepisami VAT za te materiały, które zakupiłem po którymśtam 2004roku i
    które są wymienione w odpowiednim rozporządzeniu? Może dojść do tego, że
    pewne rzeczy odliczę podwójnie - raz w ramach ulgi remontowej, dwa - w
    ramach odliczenia VAT. Czy coś takiego jest poprawne?

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 2. Data: 2006-02-15 22:03:14
    Temat: Re: Odliczanie VAT na mat.bud. a ulga remontowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Feb 2006, Boa wrote:

    > które są wymienione w odpowiednim rozporządzeniu? Może dojść do tego, że
    > pewne rzeczy odliczę podwójnie - raz w ramach ulgi remontowej, dwa - w
    > ramach odliczenia VAT. Czy coś takiego jest poprawne?

    A nie ma tam "nie zostały odliczone lub zwrócone podatnikowi
    w jakiejkolwiek formie" ?
    Nie chce mi się szukać starej treści ustawy.... ale zazwyczaj
    przy ulgach, kosztach i odliczeniach jest takie zastrzeżenie
    (że tylko z jednej formy można skorzystać).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-02-16 17:20:35
    Od: "::andrew::" <yoohas@_nospam_msi.pl>

    Dnia 15-02-2006 o 09:24:12 Boa <u...@p...onet.pl> napisał:

    > pewne rzeczy odlicz? podwójnie - raz w ramach ulgi remontowej, dwa - w
    > ramach odliczenia VAT. Czy co? takiego jest poprawne?

    mała wzmianka za http://www.pit.pl/pages/i/1790.php:

    Osoby fizyczne w rozliczeniu za 2005r. po raz ostatni mogą skorzystać z
    ulgi remontowej. Dodatkowo przy wykorzystaniu tych samych faktur, na
    których podstawie korzysta się z ulgi remontowej, można ubiegać się o
    zwrot VAT za materiały budowlane, na które stawka VAT wzrosła po 1 maja
    2004r. z 7 do 22%. Podatnicy korzystający z ulgi remontowej będą jednak
    mogli uzyskać mniejszy zwrot, niż osoby, które z ulgi nie skorzystały.
    Korzystający z ulgi będą mogli odzyskać bowiem tylko 55,23% podatku VAT
    wynikającego z faktur. Osoby, które nie skorzystały z ulgi odzyskają
    68,18% podatku VAT widniejącego na fakturze. Zwrot VAT będzie dokonywany
    na wniosek podatnika, który będzie można złożyć po 1 stycznia 2006r. Pole
    do ewentualnych nadużyć i wyłudzenia zwrotu VAT, zostało ograniczone przez
    dodatnie do kodeksu karnego skarbowego nowego art. 76a, który dotyczy
    wyłudzenia należnego zwrotu VAT z tego tytułu.

    --
    ...pozdrawiam...
    ..::andrew::..

  • 4. Data: 2006-02-17 07:56:23
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

    > mała wzmianka za http://www.pit.pl/pages/i/1790.php:

    Dziękuję!
    Pozdrr.,
    Boa.

  • 5. Data: 2006-02-17 10:50:36
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl>

> [...]
    > pewne rzeczy odliczę podwójnie - raz w ramach ulgi remontowej, dwa - w
    > ramach odliczenia VAT. Czy coś takiego jest poprawne?

    Możesz. Jeżeli korzystałeś z ulgi to po prostu współczynnik którym mnożysz VAT
    będzie inny, bo skorygowany o ulgę.