  • 1. Data: 2005-02-28 17:27:54
    Temat: pit-11 do umowy-zlecenia
    Od: "netcomp" <n...@g...pl>

    W 2004 roku w ramach umowy-zlecenia dostalem Rachunek do umowy a na nim
    nastepujące informacje:

    Kwota wynagrodzenia brutto - 1780,00
    Koszty uzyskania (20%) - 356,00
    Dochód - 1424,00
    Podatek (19%) - 270,56
    Kasa chorych (8,25%) - 146,85
    Zaliczka na podatek (19%) - 132,60
    Do wypłaty - 1500,55 ( i tyle faktycznie otrzymałem.)

    Oprócz tego dostałem druk ZUS RMUA potwierdzający odprowadzenie składki na
    ub. zdrowotne

    I teraz mam dylemat - czy czekać na PIT-11 (czy jest obowiązek wygenerowania
    i dostarczenia przy umowie-zleceniu)?
    Jeżeli nie czekać - to co mam wpisać do rocznego pit'a? Dostałem 1500,55 a
    na rachunku dochód jest 1424,00.

    Bardzo proszę o pomoc - z powodu tej umowy nie mogę oddać rocznego
    rozliczenia.

  • 2. Data: 2005-02-28 17:46:10
    Temat: Re: pit-11 do umowy-zlecenia
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia netcomp <n...@g...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > Jeżeli nie czekać - to co mam wpisać do rocznego pit'a? Dostałem
    > 1500,55 a na rachunku dochód jest 1424,00.

    Pit dla umów zlecenia to pit 8B (powinieneś dostać go do końca lutego),
    ale możesz sobie wpisać:
    Przychód: 1780
    Koszty 356
    Dochod 1424
    Pobrana zaliczka 132,6
    Ubezpieczenie zdrowotne odliczane od podatku: 137,95 (tj. 1780*7,75%)

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-28 19:57:36
    Od: "piter." <petero2@o2_SPAM.pl>

> [...]
    > Dochod 1424
    > Pobrana zaliczka 132,6
    > Ubezpieczenie zdrowotne odliczane od podatku: 137,95 (tj. 1780*7,75%)

    przy dochodzie ktory miescie sie w kwocie zwolnionej od podatku
    nie odlicza sie zdrowotnego.

    p.

  • 4. Data: 2005-02-28 20:44:23
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia piter. <petero2@o2_SPAM.pl>
    wystukał[a]:

    > przy dochodzie ktory miescie sie w kwocie zwolnionej od podatku
    > nie odlicza sie zdrowotnego.

    ?
    Ale zleceniodawca wystawiając pit 8b, musi te składki wypisać (gdyż je
    uwzględnił przy obliczeniach).

    btw. skąd wiesz, że jego dochód mieści się w kwocie zwolnionej od
    podatku? Ja przypuszczam, że nie. Skoro przy umowie zlecenia płaci tylko
    zdrowotne, więc musiał mieć inny tytuł do ubezpieczeń społecznych (czyt.
    pracę z min. 824 zł (w 2004 r.) miesięcznie.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-02-28 23:33:31
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "netcomp" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > W 2004 roku w ramach umowy-zlecenia dostalem Rachunek do umowy

    Sam ten rachunek podobno wystawiles :)

    Pozdrawiam
    SDD