  • 1. Data: 2003-04-30 08:31:10
    Temat: pit - kwota do zapłaty
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    Witam.

    Obliczam właśnie mojego PIT-a 37 i wychodzi, że mam do zapłaty 0,20 zł. W
    związku z tym mam pytanie: czy jest jakaś kwota poniżej której nie ma
    obowiązku zapłaty różnicy pomiędzy pobranymi zaliczkami a nalezbnym
    podatkiem. Jeśli nawet nie zapłacę, to odsetki po kilku latach dopiero
    wyrównają mi kwotę, którą zapłacę na poczcie, a nie chce mi się stać w
    kilometrowych kolejkach w Urzędzie Skarbowym.

    W miarę mozliwości prosiłbym o dosyć szybką odpowiedź. Sami rozumiecie -
    termin składania PIT-u nie długo mija. :-)

    --
    Pozdrowienia
    p...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-04-30 08:56:59
    Temat: Re: pit - kwota do zapłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2003, pxd74 wrote:
    [...]
> [...]
    >+ związku z tym mam pytanie: czy jest jakaś kwota poniżej której nie ma
    >+ obowiązku zapłaty różnicy pomiędzy pobranymi zaliczkami a nalezbnym

    Zdaje się że nie ma. Wczoraj słyszałem że podobno US Zabrze posłał
    komuś upomnienie w związku z kwotą.... 15 groszy. Wg mnie za coś
    takiego należałoby karać (ile kosztuje list ? :> sama "najzwyklejsza"
    koperta 17 groszy, do tego kartka, toner, czas pracownika...).
    Przyznam że nie widziałem owego "papiera" :[

    >+ Jeśli nawet nie zapłacę, to odsetki po kilku latach dopiero
    >+ wyrównają mi kwotę, którą zapłacę na poczcie,

    Nigdy. Zajrzyj do poprzednich wątków - do 6,60 zł zaległości
    nie nalicza się odsetek karnych !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-04-30 09:36:25
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > Zdaje się że nie ma.

    No cóż, dzieki za odpowiedź.

> [...]
    > koperta 17 groszy, do tego kartka, toner, czas pracownika...).
    > Przyznam że nie widziałem owego "papiera" :[

    Coś chyba nie tak, bo kwotę do zapłacenia zaokrągla się do dziesiątek
    groszy. Chyba, że we wcześniejszych latach było inaczej.

    Mam jeszcze jedno pytanie. W zeszłym roku wypełniałem NIP-3 i wpisywałem
    konto bankowe, na które dokonana była napłata podatku. Czy podobną rzecz
    mogę zrobić z kwotą do zapłacenia. Chciałbym, aby Urząd Skarbowy ściągnął mi
    ta kwotę z konta.

    --
    Pozdrowienia
    p...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2003-04-30 10:32:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ mogę zrobić z kwotą do zapłacenia. Chciałbym, aby Urząd Skarbowy ściągnął mi

    To ma być propozycja na p.r.h.n. ?! ;)
    CHCESZ egzekucji ??

    Weź ty lepiej i dobrowolnie poślij im przelew. Są osobne formularze
    do płacenia podatków, AFAIK, a w bankach elektronicznych - osobna
    pozycja (osobno "przelew", osobno "przelew do US" :)).
    Dopilnuj podania NIP-u i za co jest przelew ! (w formatce są miejca).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-30 11:36:27
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    > [...]
    >
    > To ma być propozycja na p.r.h.n. ?! ;)
    > CHCESZ egzekucji ??

    Co znaczy skrót p.r.h.n.? Chodzi Ci o grupę pl.rec.humor.najlepsze?
    Czy za egzekucję się płaci coś dodatkowo?

> [...]
    > pozycja (osobno "przelew", osobno "przelew do US" :)).
    > Dopilnuj podania NIP-u i za co jest przelew ! (w formatce są miejca).

    Dla 0,20 zł to IMHO nie ma sensu. Jeszcze spytam sie dokładnie w US czy taką
    małą kwotę mogę wpłacić im później lub w ogóle czy będą się o nią upominali.
    Podobno np. w przypadku ZUS-u nie uwzglednia się mniejszych kwot do
    zapłacenia niż 2 zł. Może w przypadku US jest podobnie.

    --
    Pozdrowienia
    p...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2003-04-30 11:48:50
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    Właśnie dzwoniłem do II US w Gdyni i pani powiedziała mi, że kwoty do 2 zł
    nie muszę wpłacać, co w znacznym stopniu ułatwiło mi życie :-))))))))

    --
    Pozdrowienia
    p...@p...onet.pl

  • 7. Data: 2003-04-30 20:28:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > CHCESZ egzekucji ??
    >+
    >+ Co znaczy skrót p.r.h.n.? Chodzi Ci o grupę pl.rec.humor.najlepsze?

    Tak :)

    >+ Czy za egzekucję się płaci coś dodatkowo?

    Jakby ci to powiedzieć... nie wiem czy US dokonuje "osobiście"
    czy zleca komornikowi :) Ale to jest postępowanie wszczynane
    "w razie uchylania się" :)

    >+ > Weź ty lepiej i dobrowolnie poślij im przelew.
    [...]
    >+ Dla 0,20 zł to IMHO nie ma sensu.

    A, nie skojarzyłem że ty z 0,20 PLN :)
    Ktoś z Trójmista zeznawał że "u niego nie biorą".

    >+ Jeszcze spytam sie dokładnie w US czy taką
    >+ małą kwotę mogę wpłacić im później lub w ogóle czy będą się o nią upominali.

    Ja też bym poczekał. Co słyszałem to napisałem, o tym że
    0,15 PLN jest nieprawidłowe nie skojarzyłem :[
    Formalnie w Ordynacji widzę tylko zwolnienie od odsetek :), więc
    można poczekać.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-04-30 21:05:10
    Od: "pxd74" <p...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > A, nie skojarzyłem że ty z 0,20 PLN :)
    > Ktoś z Trójmista zeznawał że "u niego nie biorą".

    To byłem ja w poście obok, w tym samym wątku. Jak pomyślałem tak też i
    zrobiłem - zadzwoniłem od Urzędu Skarbowego i dostałem informację.
    Oj widzę, że coś zakręcony dzisiaj jesteś, no ale to chyba wina tego
    długiego weekendu :-)

    --
    Pozdrowienia
    p...@p...onet.pl