  • 1. Data: 2005-12-12 11:47:39
    Temat: podatek corki
    Od: "irweasel" <i...@p...pl>

    Witam,

    Moja corka szostoklasistka dostala na poczatku roku szkolnego polroczne
    stypendium od szkoly (a wlasciwie od gminy) za dobre wyniki w nauce --
    112.5. Kilka dni temu przyniosla do wypelnienia PIT-2A bo podobno trzeba
    zaplacic podatek od tego stypendium. Troche to smiesznie wszystko wyglada,
    no i moze to jest faktycznie wymagane, ale czy moglby ktos potwierdzic, ze w
    takich wypadkach rzeczywiscie placi sie podatek?

    Z gory bardzo dziekuje.
    lasic

  • 2. Data: 2005-12-12 14:01:13
    Temat: Re: podatek corki
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "irweasel" <i...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > no i moze to jest faktycznie wymagane, ale czy moglby ktos potwierdzic, ze
    > takich wypadkach rzeczywiscie placi sie podatek?

    Wygląda na to że należy złożyć PIT, ale to nie znaczy, że zapłaci podatek,
    bo stypedium nie przekroczy kwoty wolnej od podatku.
    Można zobaczyć tu: http://podatki.pl/druki/pit.php5

  • 3. Data: 2005-12-12 17:14:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    irweasel wrote:
> [...]
    > no i moze to jest faktycznie wymagane, ale czy moglby ktos potwierdzic, ze w
    > takich wypadkach rzeczywiscie placi sie podatek?

    Na pewno nie od takiej kwoty.
    Możliwe po prostu, że muszą mieć jakiś papierek.

  • 4. Data: 2005-12-12 22:08:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Dec 2005, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > Na pewno nie od takiej kwoty.

    To nie jest takie oczywiste.
    Może być tak że podatek jest zryczałtowany, może być tak że trzeba
    zapłacić i dopiero będzie się należał zwrot.
    Trzeba by dojść jaka jest podstawa prawna opodatkowania, IMVHO !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-12 22:22:48
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > To nie jest takie oczywiste.
    > Może być tak że podatek jest zryczałtowany, może być tak że trzeba
    > zapłacić i dopiero będzie się należał zwrot.
    > Trzeba by dojść jaka jest podstawa prawna opodatkowania, IMVHO !

    Ze stypendiów z tamtego roku pamiętam, że opodatkowana była kwota powyżej
    760 zł. Coś mi świta, że to miało być miesięcznie. Stypendia się sumują.
    Czyli jak ktoś dostaje, "naukowe", "socjalne" i "unijne" to jak przekroczy
    to od nadwyżki płaci podatek.

    Ale to z pamięci piszę

    PawełJ

  • 6. Data: 2005-12-13 21:33:47
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    dochód niepełnoletniej córki prawdopodobnie należy doliczyć do dochodu
    rodziców. Najlepiej zapytać w Urzędzie Skarbowym.

    wa

  • 7. Data: 2005-12-13 23:22:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Dec 2005, wektor wrote:

    > Witam,
    > dochód niepełnoletniej córki prawdopodobnie należy doliczyć do dochodu
    > rodziców.

    ...nim posłałem poprzedni post (z dywagacjami o możliwości istnienia
    zaliczki i zwrotu) zajrzałem do ustawy.
    Polecam ;) (tę metodę polecam, z zaglądaniem) !
    (tam jest "z wyjątkiem dochodów z pracy i stypendiów..." czy jakoś tak)

    > Najlepiej zapytać w Urzędzie Skarbowym.

    ...po prawdzie odpowiedź na ustne zapytanie będzie miała wagę
    taką jak dywagacje z grupy a doświadczenia bywają różne :)
    ale... nie zawadzi. Czy 'najlepiej'... no cóż, w postach
    różności się czytało !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)