  • 1. Data: 2004-11-04 19:55:37
    Temat: podatek od kupna mieszkania
    Od: "edward u" <e...@w...pl>

    Kupuje nowe mieszkanie od developera z jakimi kosztami powinnam się spotkać
    kupując nowe mieszkanie ?
    W umowie jest taki zapis możecie cos o tym również powiedzieć

    1. Wszystkie koszty zawarcia notarialnej umowy sprzedaży, podatek od
    czynności cywilnoprawnych, koszty urządzenia dla nieruchomości księgi
    wieczystej oraz ujawnienia w niej prawa własności ponosi Nabywca.

    2. Z chwilą zawarcia umowy sprzedaży lokalu Nabywca przejmuje wszelkie
    zobowiązania Zbywcy wynikające z prawa własności a w szczególności obowiązek
    uiszczania podatku od nieruchomości.

    3. Nabywca zobowiązuje się nieodwołalnie do zapłaty ostatecznej ceny
    sprzedaży oraz do uiszczenia pełnej wysokości wszelkich innych należności
    wynikających z niniejszej umowy jeszcze przed zawarciem ze Sprzedającym
    notarialnej umowy sprzedaży.
    Czy płacą juz raz za podatek przy kupnie będę musiał jeszcze jakiś podatek
    płacić

    edward u

  • 2. Data: 2004-11-04 20:54:10
    Temat: Re: podatek od kupna mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Nov 2004, edward u wrote:
    [...]
    >+ W umowie jest taki zapis możecie cos o tym również powiedzieć

    1. Raczej na .prawo a nie .podatki :)
    2. Pytanie "o koszty" było nie dalej jak wczoraj :[ Nie przejrzenie
    grupy jest dowodem lenistwa najmniej... :]
    3. Zapodaj prawnikom czy to umowa przedwstępna czy "właściwa".
    Jak "właściwa" to p.3 jest IM*H*O postawiony na głowie, bo
    momentem zawarcia jest podpisanie przed notariuszem - więc
    kupujący nie może oświadczyć że coś co już ZROBIŁ (jak
    nie zapłaci to nie pójdą do notariusza...) dopiero ZROBI.
    Wychodzi na "przedwstępną"...

    [...]
    >+ 2. Z chwilą zawarcia umowy sprzedaży lokalu Nabywca przejmuje wszelkie
    >+ zobowiązania Zbywcy wynikające z prawa własności

    ...hasło "hipoteka" jest ci znane ? :)
    Załóżmy że to jest umowa przedwstępna notarialna.
    Czyli strony mają prawo domagać się wykonania umowy przyrzeczonej.
    I załóżmy że developer ustanowi na lokalu hipotekę na jakiś
    (swój) dług... po czym każe kupić "za cenę umówioną"...

    IM*H*O nie zawadziłby zapis że "sprzedający oświadcza iż przekaże
    lokal wolny od obciążeń i wad prawnych[1]". Ale jaka jest "praktyka"
    to nie wiem :]

> [...]
    [...]
    >+ Czy płacą juz raz za podatek przy kupnie będę musiał jeszcze jakiś podatek

    ...już co napisali :)
    Od nieruchomości - RazNaRok :)
    [1] "wada prawna" polega m.in. na tym że "coś jest z przestępstwa".
    Ale niekoniecznie "z przestępstwa" - są przeszkody w uznaniu
    że stan był "prawnie normalny".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-05 08:29:36
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "edward u" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czynności cywilnoprawnych, koszty urządzenia dla nieruchomości księgi
    > wieczystej oraz ujawnienia w niej prawa własności ponosi Nabywca.
    To jest OK.

    > 2. Z chwilą zawarcia umowy sprzedaży lokalu Nabywca przejmuje wszelkie
    > zobowiązania Zbywcy wynikające z prawa własności a w szczególności
    obowiązek
    > uiszczania podatku od nieruchomości.
    Bzdura, zobowiazania powinny byc jasno okreslone i tworzyc zamkniety
    katalog.

> [...]
    > sprzedaży oraz do uiszczenia pełnej wysokości wszelkich innych należności
    > wynikających z niniejszej umowy jeszcze przed zawarciem ze Sprzedającym
    Bzdura, jak wyzej - wszelkie inne naleznosci to np. waciki dla kochanki
    developera:-)

    > Czy płacą juz raz za podatek przy kupnie będę musiał jeszcze jakiś
    podatek
    > płacić
    Nic mi nie przychodzi do glowy, umowa notarialna zamyka kwestie podatkow w
    tym temacie...

    Pozdrawiam
    LG