  • 1. Data: 2007-03-12 11:41:17
    Temat: podatek od spadku - ustalili to wreszcie ?
    Od: "kotak" <catcat(wytnij)@op.pl>

    cześć,

    czy juz wiadomo, na jakie przepisy podatku (zwolnienia) od spadku
    się łapię, gdy spadkodawca zmarł w 2006 roku a prawomocne postanowienie
    dostałem dopiero teraz.

    czy te nowe o zwolnieniu czy stare ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-12 16:54:20
    Temat: Re: podatek od spadku - ustalili to wreszcie ?
    Od: "Wedan" <w...@o...pl>

    > czy juz wiadomo, na jakie przepisy podatku (zwolnienia) od spadku
    > się łapię, gdy spadkodawca zmarł w 2006 roku a prawomocne postanowienie
    > dostałem dopiero teraz.

    Niestety liczy się data zgonu, wtedy nabywasz spadek, a postanowienie tylko
    stwierdza nabycie spadku.
    Więc obowiązują Cię przepisy z momentu zgonu osoby po której masz spadek.

    Pozdrawiam
    KJ

  • 3. Data: 2007-03-12 17:34:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wedan,

    Monday, March 12, 2007, 5:54:20 PM, you wrote:

    > Niestety liczy się data zgonu, wtedy nabywasz spadek, a postanowienie tylko
    > stwierdza nabycie spadku.
    > Więc obowiązują Cię przepisy z momentu zgonu osoby po której masz spadek.

    Dziwne... Dość niedawno w rodzinie była sprawa spadkowa - ponad 2 lata
    po śmierci. I nie trzeba było płacic podatków.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2007-03-12 18:53:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> w

    > Hello Wedan,
    > Dziwne... Dość niedawno w rodzinie była sprawa spadkowa - ponad 2 lata
    > po śmierci. I nie trzeba było płacic podatków.

    W kwestii podatku US interesowało stwierdzenie nabycia spadku przez sąd...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-03-12 19:03:05
    Od: "kotak" <catcat(wytnij)@op.pl>

    > W kwestii podatku US interesowało stwierdzenie nabycia spadku przez
    > sąd...

    ale co lepiej ?
    odziedziczyłem udział w nieruchomości wartości 40.000 zł,
    i chcę go zaraz sprzedać - mam pstanowienie - za 40.000

    według starych przepisów zapłaciłbym ok 1500 zł podatku od spadku

    a przy nowych przepisach 0 zł podatku ale przy sprzedaży
    19% z 40.000 czyli 7.500 zł,

    jest różnica, co wybrać ?

  • 6. Data: 2007-03-12 22:10:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Mar 2007, Wedan wrote:

    > Niestety liczy się data zgonu, wtedy nabywasz spadek, a postanowienie tylko
    > stwierdza nabycie spadku.

    Ktoś mnie jakiś czas temu prostował: owszem, spadek nabywa się w dniu
    śmierci spadkodawcy, ale obowiązek podatkowy powstaje z dniem przyjęcia
    spadku lub wykonania polecenia (zapisu, zachowku).
    Być może z przepisów o "warunku" wywodzi się przyjmowanie że to z dniem
    stwierdzenia nabycia (sądowego), bo mi to nie do końca pasuje a tak
    raz czy drugi pisano (że z dniem orzeczenia sądu, a przecież przyjęcie
    może odbyć się ustawowo w 6. miesiącu - stwierdzenie już NIE zmienia
    tego, że nabycie miało miejsce).
    Przepisy w art.6 tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html