  • 1. Data: 2007-03-12 14:02:10
    Temat: pit z małżonką
    Od: b...@g...pl

    Od września 06 jestem w związku małżeńskim i chciałbym rozliczyć się
    za zeszły rok wspólnie z żoną, ponieważ w przeciwnym razie musiałbym
    dopłacić kilkaset złotych do urzędu (3 próg)
    jednakże wyczytałem w wyborczej, że aby rozliczać się wspólnie trzeba
    być małżeństwem przez CAŁY rozliczany rok podatkowy.
    Chciałbym zasięgnąć Waszych opinii na temat:
    1. Jaka jest szansa że urząd skarbowy doszuka się że nie spełniam w
    100% kryterium "małżeństwa podatkowego"
    2. W przypadku ewentualnego odkrycia tego faktu jaka czeka mnie
    kara...
    pozdrawiam
    biedrona

  • 2. Data: 2007-03-12 18:39:18
    Temat: Re: pit z małżonką
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <b...@g...pl> wrote in message
    s.com...
    Od września 06 jestem w związku małżeńskim i chciałbym rozliczyć się
    za zeszły rok wspólnie z żoną

    Nie możesz. Musisz być cały rok w związku, żebyś mógł się rozliczyć razem.
    Dopiero za rok.

    >1. Jaka jest szansa że urząd skarbowy doszuka się że nie spełniam w
    >100% kryterium "małżeństwa podatkowego"

    Mają 5 lat.
    Doszuka się bardzo prosto, żona i tak musi wysłać NIp-3 z aktualizacją
    nazwiska i dowodu, więc szybko dojdą, że coś nie gra.

    >2. W przypadku ewentualnego odkrycia tego faktu jaka czeka mnie
    >kara...

    Podatek z odsetkami. Nawet jak będą wiedzieli to teraz, to poczekają ze 4
    lata.
    Zapłacisz odsetki od tych kilku stów za 4 lata.
    Czy coś jeszcze z kodeksu karno-skarbowego to nie wiem. Pewnie też.,