  • 1. Data: 2003-12-16 22:35:47
    Temat: podwójny podatek za to samo ?
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Sprawa jest taka:
    Sprzedałem samochód osobowy, który był środkiem trwałym.
    Nie jestem VATowcem, więc klientowi dałem rachunek.
    Sprzedaż wpisałem do KPIR no i jako przychód
    (inne) będzie podlegał opodatkowaniu.
    Dlaczego więc pani w US każe jeszcze robić PCC-1
    i płacić podatek od czynności cywilnoprawnych ?
    Przy tym powiedziała, że gdybym był VATowcem
    i wystawił fakturę to PCC1 i ten drugi podatek niebyłby
    konieczny. Co ma VAT do tego ???

    EMPI

  • 2. Data: 2003-12-16 22:39:09
    Temat: Re: podwójny podatek za to samo ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik EMPI napisał:

> [...]
    > Przy tym powiedziała, że gdybym był VATowcem
    > i wystawił fakturę to PCC1 i ten drugi podatek niebyłby

    No VAT ma znaczenie zasadnicze, co daje sie zauwazyc po przeczytaniu
    paru pierwszych artykułów ustawy o PCC. Był poczytac, akurat ta ustawa
    jest jedna z bardziej strawnych.

    Z PCC zwolniona jest sprzedaz jeżeli jedna ze stron z tytułu tej
    sprzedaży jest opodatkowana VAT lub z niego zwolniona (przedmiot
    sprzedazy ma stawkę zw).

    Nie jestes VATowcem, nie jestes opodatkowany z tytułu tej sprzedaży,
    płacisz PCC, nie ma zmiłuj.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-17 09:11:03
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:
    [...]

> [...]
    > sprzedazy ma stawkę zw).
    >
    > Nie jestes VATowcem, nie jestes opodatkowany z tytułu tej sprzedaży,

    A mnie by sie podobalo, gdyby jakies NSA orzeklo,
    ze skoro podatnik jest podmiotowo zwolniony z VAT to
    i z tytulu tej sprzedazy jest zwolniony z VAT.

    > Maddy

    Boguslaw