  • 1. Data: 2007-02-16 07:58:03
    Temat: praca przy komputerze - wizyta u okulisty
    Od: "pepe" <j...@p...fm>

    Witam
    Mam pytanie odnosnie wyslania pracownika na badania wzroku. W pracy wieksza
    czesc dnia pracuje przy komputerze i chcialbym sprawdzic stanu mojego wzroku
    bo mam wrazenie ze ulegl on pogorszeniu. Czy moge zostac wydelegowany przez
    pracodawce na takie badania oraz jesli moj wzrok ulegl pogorszeniu to czy
    przysluguje mi refundacja przy zmianie szkiel/okularow (okularow uzywam) na
    odpowiednie do mojej obecnej wady wzroku. Znalazlem kiedys fajna strone na
    ten temat ale teraz nie moge jej odszukac
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-17 17:14:52
    Temat: Re: praca przy komputerze - wizyta u okulisty
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pepe" <j...@p...fm> napisał :
> [...]
    na
    > odpowiednie do mojej obecnej wady wzroku.

    Jezeli stwierdzasz, że Twój wzrok rzeczywiście się pogoroszył możesz smiało
    uderzyć do pracodawcy po takie skierowanie,jeżeli byłby problem ja bym na
    własna rekę wykonał takie badania.w przypadku ,gdy pracodawca bedzie chciał
    się z Toba rozstac robisz jeszcze raz takie i badania i prosisz pracodawcę o
    wypłacenie rekompensaty za odniesiony uszczerbek na zdrowiu.U mnie np.jest
    zakładowy fundusz socjalny i na jego podstawie pracodawca pokrywa zakup
    okularów na podstawie przedstawionej faktury.Nalęzy o to zadbać
    wcześniej,wzrok sie ma jeden na całe życie a prawda jest taka, że za 20
    lat(albo i krócej) bedą sami renciści ;-)-ludzie w tak zwanym wieku
    produkcyjnym.Już teraz słysżże od ludzi w wieku 23-30lat jakie maja
    dolegliwosci zdrowotne przy wykonywaniu pracy biurowej-może warto przenieśc
    się na budowę ponoć wiecej płacą i zdrowiej....(to taki mój skrót myślowy)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2007-02-18 07:41:09
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Michał" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > się z Toba rozstac robisz jeszcze raz takie i badania i prosisz pracodawcę
    > wypłacenie rekompensaty za odniesiony uszczerbek na zdrowiu.

    Pracodawcę?
    A na jakiej podstawie?

  • 4. Data: 2007-02-18 08:47:29
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał:

    > Pracodawcę?
    > A na jakiej podstawie?

    A na takiej podstawie,że jak ktoś wykonuje tego typu pracę jest kierowany na
    badania do lekarza,czy nie ma przeciwskazań, do pracy przy komputerze.Jeżeli
    jesteś np. w miarę świadomy co Ci przysługuje to możesz nadmienić lekarzowi
    ogólnemu podczas kontroli, że masz taki problem i dostaniesz skierowanie na
    badania do okulisty.Są wykonywane badania u okulisty i to jest norma w
    normalnych firmach.W większości przypadków ludzie idą do pracy ze zdrowym
    wzrokiem a z niej wychodzą ze sporym uszczerbkiem na zdrowiu.

    Pozdr
    <M>

  • 5. Data: 2007-02-18 16:14:16
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A na takiej podstawie,że jak ktoś wykonuje tego typu pracę jest kierowany
    > na
    > badania do lekarza

    Pytam o podstawę żadania rekompensat za pogorszenie wzroku.

  • 6. Data: 2007-02-18 19:20:27
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Cavallino nabazgrolił na ekranie:
    > Użytkownik "Michał" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pytam o podstawę żadania rekompensat za pogorszenie wzroku.

    Imo, nie ma takiego przepisu. Wg przepisów bhp pracodawca ma zapewnić
    odpowiednie stanowisko pracy i ewentualnie środki ochrony /np. odzież
    roboczą, ochronniki słuchu itp./ Jeżeli na badaniach okresowych, lekarz
    medycyny pracy, na zaświadczeniu wypisze, że praca przy komputerze w
    okularach ochronnych - to pracodawca powinien takie zapewnić - ale nie
    korygujące wzrok, ale _chroniące_ wzrok -> czyli np. okulary z
    antyrefleksem (a że przy okazji będą korygować wzrok to już inna sprawa). I
    imo na tej podstawie /takiego zaświadczenia lek./ pracodawca ma prawo
    zaliczyć zakup okularów w koszty.
    Ale równie dobrze pracodawca moze wymienić monitor na lepszy, nie męczący
    tak wzroku.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)