  • 1. Data: 2005-03-13 19:41:48
    Temat: pytanie laika -pit 11/8B (długie)
    Od: Karmakoma <k...@g...pl>

    Witam,

    Po długich walkach z pewną firmą, dla której w 2004 r. wykonywałam kilka
    umów o dzieło otrzyamałam od nich PIT 8B.

    Jest on moim zdaniem niezgodny z obowiązującym formatem i zawiera błędy.

    Chciałabym w tym miejscu zapytać, na ile jest to istotne i czy muszę w zw.
    z tym zwrócić się do tej firmy (i czy zawiadamiać Urząd Skarbowy o tej
    sytuacji) o korektę, czy mogę zostawić to tak jak jest.

    PIT, który otrzymałam wypełniony jest komputerowo. Nie wiem, czy na takich
    PITach muszą być DOKŁADNIE takie same zwroty i informacje jak na wzorach
    PITów zamieszczonych np. na stronie MF? Chodzi mi np. o treść poz. E 1
    (wynagrodzenia ze stosunku: pracy, służbowego...itd.) - czy musi być cała
    treść tego czy wystarczy tylko początek (tak jest w tym PIT, który
    dostałam).

    Poza tym PIT, który otrzymałam jest niezgodny z formatem ze strony MF w
    wielu innych punktach, co dziwne - pierwszy raz z czymś takim się spotkałam
    - firma pomazała go zakreślaczem na niebiesko (!!!!) - czy w ogóle wolno
    było im zakreślać niektóre pozycje w ten sposób???

    Następna sprawa - źle wpisali mój adres - nie zgadza się nr domu - czy w
    jest to na tyle istotna spraw, że muszę domagać się korekty od tej firmy?

    Przysłany mi PIT nie zawiera także komentarzy, które są w oryginale wzoru
    formularza - np. całej treći w żółtej ramce na 1 stronie (podstawa prawna,
    składający, termin doręczenia, otrzymuje) i wielu innych. Czy coś takiego w
    ogóle jest dla mnie wiążące?

    Bardzo proszę o poradę - czas do ostat. rozliczenia z Urz. Skarbowym coraz
    bardziej się zbliża...

    Pozdrawiam i z góry dziękuję.

    Karmakoma.

  • 2. Data: 2005-03-13 22:00:06
    Temat: Re: pytanie laika -pit 11/8B (długie)
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Karmakoma <k...@g...pl>
    wystukał[a]:
    [ciach]
    > i wielu innych. Czy coś takiego w ogóle jest dla mnie wiążące?
    > Bardzo proszę o poradę - czas do ostat. rozliczenia z Urz. Skarbowym
    > coraz bardziej się zbliża...

    Możesz rozliczyć się nawet bez pita z firmy. Nawet jak nie otrzymałbyś
    pita, to i tak miałbyś obowiązek się rozliczyć.
    IMO powiadom firmę o błędach (przede wszystkim tym w adresie). Jeżeli
    sprostują to, to dobrze, jeżeli nie, to już nie twój problem - najwyżej
    oni będą potem tłumaczyć się US.

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-03-13 22:35:07
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.wp.pl>

    Użytkownik "Karmakoma" <k...@g...pl> napisał

    > Po długich walkach z pewną firmą, dla której w 2004 r. wykonywałam kilka
    > umów o dzieło otrzyamałam od nich PIT 8B.
    > Jest on moim zdaniem niezgodny z obowiązującym formatem i zawiera błędy.

    Jeden egzeplarz musieli wysłać do Twojego US. Jeśli był niezgodny z
    przpisami, to ta firma już o tym wie.

    Ryszard

  • 4. Data: 2005-03-13 22:52:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Karmakoma wrote:
> [...]
    > (wynagrodzenia ze stosunku: pracy, służbowego...itd.) - czy musi być cała
    > treść tego czy wystarczy tylko początek (tak jest w tym PIT, który
    Nie musi być taki sam.
    Ważne, żeby było wiadomo o co chodzi.
    Z tego co wiem numeracja pól powinna być zachowana zgodnie z wzorem.

    > Poza tym PIT, który otrzymałam jest niezgodny z formatem ze strony MF w
    > wielu innych punktach
    może mają starszy wzór
    przy pit-8 jest jeszcze mała cyferka w nawiasach mówiąca o numerze wzoru
    na twoim wydruku też powinna być pit-8 (x).
    Zobacz ile to x jest u ciebie, może porównujesz dwie różne rzeczy.

    > - firma pomazała go zakreślaczem na niebiesko (!!!!) - czy w ogóle wolno
    > było im zakreślać niektóre pozycje w ten sposób???

    W niczym to nie przeszkadza.

    > Następna sprawa - źle wpisali mój adres - nie zgadza się nr domu - czy w
    > jest to na tyle istotna spraw, że muszę domagać się korekty od tej firmy?
    rozlicz się tak jak jest, bo kwoty są pewnie ok,
    nie jest to istotne, bo jest tam twój numer nip- który cię jednoznacznie
    identyfikuje.
    Nie bij piany, o numer a adresie, bo i tak do niczego nie jest potrzebny.
    Jak chcesz wyślij do firmy list polecony, że jest błąd w adresie i
    porosisz o koretkę PIT.
    Jak przyślą to dobrze, jak nie to masz podkładkę, że firmę poinformowałaś.

> [...]
    > składający, termin doręczenia, otrzymuje) i wielu innych. Czy coś takiego w
    daruj sobie, do czego ci to.

    na podstawie tego co dostałaś rozliczyć się dasz radę
    a jak firma stosuje dziwaczne druki, to jest problem między US a firmą,
    a nie tobą.

  • 5. Data: 2005-03-14 17:20:18
    Od: Karmakoma <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2005 20:41:48 +0100, Karmakoma napisał(a):

    <ciach>

    dzięki za wszystkie odpowiedzi:-)

    Pozdrawiam serdecznie,

    Karmakoma.