  • 1. Data: 2009-11-18 15:44:30
    Temat: ratujmy ZUS
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Obowiązkowe ubezpieczenie chorobowe dla przedsiębiorcy (projekt)

    http://www.podatki.biz/sn_autoryzacja/logowanie.php5
    /artykuly/32_8879.htm?idDzialu=32&idArtykulu=8879

    a w nim: "Objęcie osób prowadzących działalność gospodarczą obowiązkowo
    ubezpieczeniem chorobowym jest - zdaniem posłów przygotowujących projekt
    - zmianą nie tylko oczekiwaną przez przedsiębiorców, ale także bardzo
    korzystną dla systemu ubezpieczeń społecznych."

    andy_nek

  • 2. Data: 2009-11-18 15:59:28
    Temat: Re: ratujmy ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Kłos pisze:
> [...]
    > - zmianą nie tylko oczekiwaną przez przedsiębiorców, ale także bardzo
    > korzystną dla systemu ubezpieczeń społecznych."

    Oczekiwaną przez przedsiębiorców? Kto tego oczekuje, ten już jest
    ubezpieczony. Czy ONI są idiotami, czy traktują NAS jak idiotów?

    Spieszę zauważyć, że korzystną dla systemu ubezpieczeń społecznych
    byłaby również podwyżka składek o 100, 300%. Tylko co z tego wynika?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-18 16:00:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Kłos pisze:
> [...]
    > - zmianą nie tylko oczekiwaną przez przedsiębiorców, ale także bardzo
    > korzystną dla systemu ubezpieczeń społecznych."

    I kolejny cytat od debili dla debili:

    "Ponadto zgodnie z argumentacją ustawodawcy kwota składek na
    ubezpieczenie chorobowe wynosi tylko 46,94 zł, co nie powinno zbytnio
    obciążać finansowo prowadzących działalność gospodarczą,"

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-11-18 16:17:38
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Andrzej Kłos pisze:
> [...]
    > - zmianą nie tylko oczekiwaną przez przedsiębiorców, ale także bardzo
    > korzystną dla systemu ubezpieczeń społecznych."
    Będzie szczególnie korzystna, gdy ci przedsiębiorcy, wpłacając do ZUS
    około 500 PLN rocznie, zaczną masowo korzystać ze zwolnień lekarskich ;-)
    Żeby się ta składka zwróciła wystarczy około 20 dni zwolnienia rocznie,
    przy czym za te 20 dni będzie dodatkowo proporcjonalnie obniżona kwota
    składek na emerytury, renty itp, więc zysk dla przedsiębiorcy podwójny -
    może osły mają jednak rację? ;-)

    Maciek

  • 5. Data: 2009-11-18 16:50:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Maciek wrote:
    > [...]
    > może osły mają jednak rację? ;-)

    Czyli stoisz na stanowisku, że to raczej dywersja a nie głupota ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-11-18 16:57:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maciek w <news:he17io$n72$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > przy czym za te 20 dni będzie dodatkowo proporcjonalnie obniżona kwota
    > składek na emerytury, renty itp, więc zysk dla przedsiębiorcy podwójny -

    Pewnie ust 1798 artykułu 2788 ustawy o zmianie ustawy będzie zawierał zapis,
    że sie nie należy po 30 dniach ciąglęgo...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2009-11-18 17:01:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-11-2009 o 17:50:07 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Czyli stoisz na stanowisku, że to raczej dywersja a nie głupota ;-)

    Nie da się tego udowodnić, ale dziwnym zbiegiem okoliczności ostatnio jest
    wysyp projektów które przy odrobinie złej woli mogą rozłożyć każdy biznes
    (czyt. głównie małe polskie firmy, będące motorem gospodarki).

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-11-18 17:15:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Nie da się tego udowodnić, ale dziwnym zbiegiem okoliczności ostatnio jest
    > wysyp projektów które przy odrobinie złej woli mogą rozłożyć każdy biznes
    > (czyt. głównie małe polskie firmy, będące motorem gospodarki).

    Przy obowiązkowym ubezpieczeniu chorobowym raczej pewnie jest, że
    przedsiębiorca - nie odbiegający zdrowiem od średniej - nie tylko nie
    dołoży do ZUS, ale będzie jeszcze w stanie parę złotych "wyrwać".
    I tu właśnie dopatruję się dywersji.

    No chyba, że to nie o to chodziło wnioskodawcom.
    Wtedy IMHO raczej mamy do czynienia z głupotą.

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-11-18 17:26:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-11-2009 o 18:15:41 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > I tu właśnie dopatruję się dywersji.
    >
    > No chyba, że to nie o to chodziło wnioskodawcom.
    > Wtedy IMHO raczej mamy do czynienia z głupotą.

    Ah, nie zrozumiałem więc.

    Nie wiem ile tego chorobowgo wypłacają ale trzeba
    chyba trochę poleżeć żeby odrobić?

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-11-18 18:04:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Ah, nie zrozumiałem więc.
    >
    > Nie wiem ile tego chorobowgo wypłacają ale trzeba
    > chyba trochę poleżeć żeby odrobić?

    Bez przesady.

    Jeśli Google nie kłamie to wprawdzie kokosów się na tym nie zrobi, ale
    dwie infekcje powinny załatwić rentowność inwestycji w obowiązkowe
    ubezpieczenie chorobowe ;-)

    Piotrek