  • 11. Data: 2009-11-18 18:12:38
    Temat: Re: ratujmy ZUS
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-11-2009 o 19:04:16 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Bez przesady.
    >
    > Jeśli Google nie kłamie to wprawdzie kokosów się na tym nie zrobi, ale
    > dwie infekcje powinny załatwić rentowność inwestycji w obowiązkowe
    > ubezpieczenie chorobowe ;-)

    Hmm, 80% podstawy wymiaru czyli koło 1500zł, co daje niecałe 400zł/tydzień.
    Nie wiem czemu wydawało mi się że na tyle to na miesiąc z tego wychodzi.
    Czyli wystarczy raz w roku przez kilka dni sobie odpocząć i odrabiamy
    składkę chorobowę oszczędzając na pozostałych - muszę się zarejestrować :)

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2009-11-18 18:25:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:

> [...]
    > Czyli wystarczy raz w roku przez kilka dni sobie odpocząć i odrabiamy
    > składkę chorobowę oszczędzając na pozostałych - muszę się zarejestrować :)

    Dlatego właśnie uważam, że ta inicjatywa to raczej głupota a nie dywersja.

    Po prostu prawdopodobnie nikt z pomysłodawców zmian nie zadał sobie
    trudu i nie policzył potencjalnych skutków wprowadzenia obowiązkowego
    ubezpieczenia chorobowego ...

    Mam lepszy pomysł na biznes niż "dymanie" ZUSu na chorobowym, ale jeśli
    składka będzie obowiązkowa to ... trzeba będzie zadbać o swoje zdrowie ;-)

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-11-18 18:28:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

    > Mam lepszy pomysł na biznes niż "dymanie" ZUSu na chorobowym, ale jeśli
    > składka będzie obowiązkowa to ... trzeba będzie zadbać o swoje zdrowie ;-)

    śmieszne jest to, że jak cos jest obowiązkowe to wszyscy kombinują jak
    by tego nie zapłacić.
    Ale jak coś jest dobrowolne to wszyscy to chcą mieć.

  • 14. Data: 2009-11-18 18:45:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    witek wrote:
    > śmieszne jest to, że jak cos jest obowiązkowe to wszyscy kombinują jak
    > by tego nie zapłacić.

    Czy nie wydaje Ci się, że unikanie nieracjonalnych kosztów jest po
    prostu przejawem racjonalnego działania?

    To po pierwsze.

    A po drugie - skoro już (ewentualnie) będę płacił obowiązkową składkę
    ubezpieczenia chorobowego to jest sprawą oczywistą, że będąc u lekarza
    oprócz recepty wezmę również L-4.

    Czy widzisz w tym coś złego?

    > Ale jak coś jest dobrowolne to wszyscy to chcą mieć.

    Nie wszyscy. Ja nie chcę. Ale widocznie mam zły charakter.

    Piotrek

  • 15. Data: 2009-11-18 19:00:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.11.2009 19:12), Tomek wrote:

> [...]
    > Czyli wystarczy raz w roku przez kilka dni sobie odpocząć i odrabiamy
    > składkę chorobowę oszczędzając na pozostałych - muszę się zarejestrować :)

    Tyle że ani faktury nie wystawisz, ani podpisu nie złożysz nigdzie,
    choćby na upoważnieniu kogoś do prowadzenia spraw przez ten tydzień.

    Nie wiem czy ci maila do pracownika o tym że chory jesteś i nie będzi
    cię przez tydzień można wysłać.

    p. m.

  • 16. Data: 2009-11-18 19:06:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    mvoicem wrote:
> [...]
    > choćby na upoważnieniu kogoś do prowadzenia spraw przez ten tydzień.
    >
    > Nie wiem czy ci maila do pracownika o tym że chory jesteś i nie będzi

    Wprawdzie temat niespecjalnie mnie interesuje ale z ciekawości spytałem
    google i on twierdzi inaczej.

    Rzuć okiem na wyrok SN z 6 maja 2009 r.(II UK 359/08).

    Piotrek

  • 17. Data: 2009-11-18 19:29:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-11-2009 o 20:00:44 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > choćby na upoważnieniu kogoś do prowadzenia spraw przez ten tydzień.
    >
    > Nie wiem czy ci maila do pracownika o tym że chory jesteś i nie będzi

    Dlatego napisałem "odpocząć" - jeśli to będzie zaplanowany odpoczynek,
    podczas któego przypadkowo trafi się choroba, to szczęśliwym zbiegiem
    okoliczności jesteś kilkaset zł do przodu

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2009-11-18 19:47:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u3lu38wgl60ql1@tmr>:

    > Dlatego napisałem "odpocząć" - jeśli to będzie zaplanowany odpoczynek,
    > podczas któego przypadkowo trafi się choroba, to szczęśliwym zbiegiem
    > okoliczności jesteś kilkaset zł do przodu

    Sie Piotrek pospieszył...

    Ale załóżmy, że nie widzieliśmy tego i:

    Do 10 masz ZUS do opłacenia, 20 PIT, 25 VAT a w międzyczasie 3 fakturę za
    telefon, 5 wypłate pracownikowi, 15 fakturę za wywóz śmieci, do tego jakieś
    sprawozdanie z zużycia środowiska (akurat w lipcu wypada chyba) ;>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2009-11-18 20:16:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.11.2009 20:29), Tomek wrote:
    [...]
    > Dlatego napisałem "odpocząć" - jeśli to będzie zaplanowany odpoczynek,
    > podczas któego przypadkowo trafi się choroba, to szczęśliwym zbiegiem
    > okoliczności jesteś kilkaset zł do przodu

    Jeżeli mi się w trakcie planowanego odpoczynku trafi przypadkowo
    choroba, to to jest g. nie wypoczynek.

    No chyba że choroba jest też planowana :).

    p. m.

  • 20. Data: 2009-11-18 20:18:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.11.2009 20:06), Piotrek wrote:

    > Wprawdzie temat niespecjalnie mnie interesuje ale z ciekawości spytałem
    > google i on twierdzi inaczej.
    >
    > Rzuć okiem na wyrok SN z 6 maja 2009 r.(II UK 359/08).

    O patrz, no to widać coś się zmieniło w tej materii (co prawda moja
    wiedza wynika z postów na grupie oraz tu i ówdzie jakichś artykułów -
    jako że też nie jestem osobiście tematem zainteresowany).

    p. m.