  • 1. Data: 2005-02-22 15:18:21
    Temat: rozliczenie umowy o dzielo
    Od: "johny" <m...@p...onet.pl>

    Jestem studentem i w ubieglym roku pracowalem w jednej firmie
    na umowe-zlecenie(zarobek 400zl) i w drugiej na umowe o dzielo(zarobek 1000zl).
    od firmy, ktorej pracowalem na umowe-zlecenie juz dostalem Pit-11, ale od firmy,
    w ktorej pracowalem na umowe o dzielo nic nie dostalem. Facet powiedzial,ze nic
    nie wie, co ma mi wyslac:)moje pytania brzmia:
    1. czy on musi mi wyslac pit-11, czy nie ma takiego obowiazku?
    2. Do kiedy ma czas na wyslanie go?
    3. Co bedzie jesli musi mi wyslac, a nie zrobi tego?
    4. Czy moge wypelnic pit-37 wykazujac dochody tylko z umowy-zlecenia, czy jak
    pracowalem tez na umowe o dzielo to musze wykazac wszystko?

    wiem, ze pewnie sa to jakies banalne pytania, jednak nie znam sie za bardzo na
    tym:)dziekuje za wszelka pomoc:)

  • 2. Data: 2005-02-22 15:33:00
    Temat: Re: rozliczenie umowy o dzielo
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    johny wrote:
    [ciach]

    masz tą umowę o dzieło na piśmie?
    Masz rachunek do niej? Protokół odbioru?
    A może pracowałeś na lewo i po prostu po umowie śladu nie ma.

    > 1. czy on musi mi wyslac pit-11, czy nie ma takiego obowiazku?
    pit-8b ma ci wysłać.

    > 2. Do kiedy ma czas na wyslanie go?
    a zdaje się do końca lutego w tym roku

    > 3. Co bedzie jesli musi mi wyslac, a nie zrobi tego?
    po upływie terminu napisz im listem poleconym, że nie dostałeś pit i że
    czekasz 14 dni.
    Potem złóż skargę do ich US, że nie wystawili ci pit

    > 4. Czy moge wypelnic pit-37 wykazujac dochody tylko z umowy-zlecenia, czy jak
    > pracowalem tez na umowe o dzielo to musze wykazac wszystko?
    Nie wiem. Sądzę, że telefon do US wystarczy.
    ciężko wypełnić coś jak się nie ma do tego podstaw.
    Masz czas do końca kwietnia. Jak na koniec marca nie będziesz miał tego
    pit, to wtedy się martw.

  • 3. Data: 2005-02-22 16:02:16
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wystukał[a]:

    > pit-8b ma ci wysłać.

    Możesz mu wspomnieć że do powienien on tego pita wysłać również do
    twojego US.

    > Nie wiem. Sądzę, że telefon do US wystarczy.
    > ciężko wypełnić coś jak się nie ma do tego podstaw.

    Musisz wykazać nawet jak nie masz pita 8b. Jeżeli masz umowę o dzieło to
    spisz z rachunku dane.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --