  • 1. Data: 2005-02-22 15:38:23
    Temat: faktura wewnętrzna WNT kiedy?
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    warunki: os. fiz. prow. dział. gossp;KPiR; vatowiec UE czynny.

    Firma nabyła towary w UE. 2 dni po otrzymaniu towarów wpłynęła faktura do
    zapłaty za ten towar. Kiedy należy wystawić fakturę wewnętrzną dot. tej
    transakcji? Czy tu obowiązuje termin 7 dni od otrzymania towaru? Czy można
    wystawić na koniec miesiąca? I jakie kursy (z jakiego dnia) zastosować do
    przeliczenia tej faktury na złotówki?

    Dzięki i Pozdrawiam
    Siriux

  • 2. Data: 2005-02-22 21:14:01
    Temat: Re: faktura wewnętrzna WNT kiedy?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Siriux wrote:
> [...]
    > wewnętrzną dot. tej transakcji? Czy tu obowiązuje termin 7 dni od
    > otrzymania towaru? Czy można wystawić na koniec miesiąca?

    Proponuję przeczytać:
    art 20 ust 5 i 6 ustawy
    skoro jest faktura odpowiedź masz

    I jakie
    > kursy (z jakiego dnia) zastosować do przeliczenia tej faktury na
    > złotówki?

    Par 37 rozporządzenia wykonawczego

  • 3. Data: 2005-02-23 06:34:14
    Od: "Tsubasa" <k...@p...onet.pl>

    > Proponuję przeczytać:
    > art 20 ust 5 i 6 ustawy
    > skoro jest faktura odpowiedź masz

    Mam odpowiedź, ale tylko kiedy powstaje obowiązek podatkowy, a ja chciałbym
    wiedzieć ile mam czasu na wystawienie faktury wewnętrznej. Przecież nie w
    dacie wystawienia faktury przez sprzedawcę bo przecież jeszcze jej wtedy nie
    miałem.

    Pozdrawiam
    Siriux

  • 4. Data: 2005-02-23 07:18:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Tsubasa" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dacie wystawienia faktury przez sprzedawcę bo przecież jeszcze jej wtedy

    Obowiązek powstaje właśnie w tej dacie.
    A co do terminu wystawiania faktur
    obowiązują zasady z rozporządzenia.
    (par nie pamietam)

  • 5. Data: 2005-02-23 07:27:36
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    PAR 16 fakturę wystawia się nie później niż 7 dnia od wydania towaru.
    (stosuje się odpowiednio do WNT)

    a jak się to ma do tego?:

    ustawa o VAT Art 106 ust 7 w przypadku WNT wystawia się faktury wewnętrzne.
    za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jedną FW dokumentującą te
    czynności.

    W takim razie czy mogę wystawić na koniec miesiąca czy muszę w terminie 7
    dni.
    Dotrzymanie terminu jest istotne z punktu widzenia kursu przeliczania
    waluty.

    Pozdrawiam
    Siriux

  • 6. Data: 2005-02-23 07:55:39
    Od: "Siriux" <k...@p...onet.pl>

    A tak zmieniając podatek....

    Na podstawie którego dokumentu księgujemy to nabycie towarów do KPiR?

  • 7. Data: 2005-02-23 16:05:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Siriux wrote:
    > PAR 16 fakturę wystawia się nie póŸniej niż 7 dnia od wydania towaru.
    > (stosuje się odpowiednio do WNT)

    Niezupełnie. Ty nie wydajesz żadnego towaru.

    > a jak się to ma do tego?:
    >
    > ustawa o VAT Art 106 ust 7 w przypadku WNT wystawia się faktury
    > wewnętrzne. za dany okres rozliczeniowy podatnik może wystawić jednš
    > FW dokumentujšcš te czynnoœci.
    > W takim razie czy mogę wystawić na koniec miesišca czy muszę w
    > terminie 7 dni.

    Możesz, ale kurs ustalisz wg par 37.3

    > Dotrzymanie terminu jest istotne z punktu widzenia kursu przeliczania
    > waluty.

    Nie jest istotne właśnie ze względu na par 37.3