  • 1. Data: 2002-11-06 13:56:48
    Temat: samochod- wspólność majątkowa, darowizna
    Od: e...@p...onet.pl

    witam, mam taki problem:
    Samochód nabyty w trakcie trwania małżeństwa jest zarejestrowany na mnie. Teraz
    chcialabym to zmienic i zarejestrować go tylko na męża.Jak to zrobic?
    Wykonalam kilka telefonów do U. Skarbowego i jestem jeszcze bardziej skołowana.
    Pierwsza pani powiedziala ze umową darowizny przekaże połowe wartości samochodu
    mężowi ( bo przeciez jest wlascicielem drugiej połowy na mocy wspólności
    majątkowej). To mnie zadowoliło.
    ale zadzwoniłam do innego U.S. i tam pani powiedziała że absolutnie tak nie moż
    być.Jeśli chcę darować mężowi to całość 100%! bo jestem jedynym właścicielem a
    wspólność majątkowa ma znaczenie tylko przy rozwodzie i podziale majątku. To
    dziwne kupilismy sam. za wspólne pieniądze więc dlaczego teraz mąz miałby
    płacić duży podatek przy mabyciu 100% samochodu ode mnie?
    Trzecia pani w Wydz. Komunikacji w ogóle zgłupiała i poradziła zostawić sprawy
    tak jak jest.
    A mi zależy żeby to załatwić ale jak?

  • 2. Data: 2002-11-06 14:36:36
    Temat: Re: samochod- wspólność majątkowa, darowizna
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płacić duży podatek przy mabyciu 100% samochodu ode mnie?
    > Trzecia pani w Wydz. Komunikacji w ogóle zgłupiała i poradziła zostawić

    A co Ci da "załatwienie" samej rejestracji ? To, na kogo jest zarejestrowany
    samochód, nie ma żadnego znaczenia w kwestiach własności, a dokładnie -
    współwłasnosci małżeńskiej. Jeżeli samochód nabyliście w trakcie trwania
    małżeństwa za środki pochodzące z dorobku wspólnego, to jest on i tak
    częścią wspólności majątkowej małżeńskiej. Natomiast co do rozwodu - w
    momenci ustania małżeństwa wspólność majątkowa małzeńska z mocy prawa
    przekształca się we współwłasność w częściach ułamkowych (po 1/2) - tak więc
    druga pani z urzędu skarbowego wiedziała, że gdzieś dzwonią, tylko nie za
    bardzo, w którym kościele ...

    Tomek

  • 3. Data: 2002-11-06 14:52:18
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > druga pani z urzędu skarbowego wiedziała, że gdzieś dzwonią, tylko nie za

    W efekcie końcowym chodzi o to żeby sam. był na męża i jego siostrę.Zbyt zawiłe
    by tłumaczyć dlaczego, po prostu tak ma być. Dlatego chce darowac mężowi swoją
    połowę, a on po przyjeciu darowizny ode mnie miał darować 50 % siostrze i z
    tymi 2 umowami do wydz. komunikacji zeby zarejestrować.

  • 4. Data: 2002-11-07 08:46:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    i z
    > tymi 2 umowami do wydz. komunikacji zeby zarejestrować.

    Ale ludzie lubia komplikowac sobie zycie...

    Zaraz... chcecie miec mniejszy majatek do podzialu ?
    przeciez od tego nie placi sie podatku...

    Nie prosciej, podaroac siostrze meza pol samochodu?

    Po rozwodzie podzielicie sobie majatek tak,
    by maz otrzymal owe pol samochodu a Pani cos innego...

    Boguslaw