  • 1. Data: 2002-11-06 10:09:05
    Temat: kupno komputera na spolkee z zonaa
    Od: Tomasz Laczkowski <t...@d...pl>

    Dzien dobry!

    Nie mogee znalezc w archiwum podobnego waatku, staad pytanie.
    Chcialem kupic komputer, dajmy na to za 2000 zl.
    Beedziemy go wykorzystywac w pracy razem z zonaa.

    Nie za bardzo rozumiem jak wyglaada odliczenie za taki zakup.
    Faktura beedzie na mnie, ale to podobno w przypadku malzenstw
    nie jest problemem.

    Czy kiedy kupimy komputer to i ja i zona mozemy go sobie odliczyc W
    CALOSCI? Tzn. Ja odliczam 19% od 2000 i zona 19% od 2000, co razem daje
    podwojnaa sumee odliczenia? Za ten sam komputer?

    Czy to moze jest tak ze zona odlicza od 1000 zl i ja od 1000 zl,
    co po zsumowaniu odliczenia wychodzi na to samo...

    Z gory dzieekujee za "wykladnie"
    Tomek

  • 2. Data: 2002-11-06 11:08:26
    Temat: Re: kupno komputera na spolkee z zonaa
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    "Tomasz Laczkowski" <t...@d...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy to moze jest tak ze zona odlicza od 1000 zl i ja od 1000 zl,
    > co po zsumowaniu odliczenia wychodzi na to samo...

    w obecnym 2002 roku ulga na pomoce naukowe wynosi 432,22 zl , trzeba wydac
    2280 zl
    - ulga jest dla osoby pracujacej na etat ( nawet 1/10 etatu)
    - odlicza maz i zona ( tzn kazdy moze wydac 2280 zl i odliczyc po 432,22 )
    - rachunek na meza - odlicza maz a nie zona

    Papa Joe

    ps. dla mnie nie jest jasne jesli zona np. miala dochód tylko 1900 zl to czy
    moze kupic komputer
    za 2280 i skorzystac z calej ulgi

    -
    -

  • 3. Data: 2002-11-06 11:21:06
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Uzytkownik "Tomasz Laczkowski" <t...@d...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Czy to moze jest tak ze zona odlicza od 1000 zl i ja od 1000 zl,
    > co po zsumowaniu odliczenia wychodzi na to samo...

    Odpis na malzonków ma sens jesli kwota wydatków jest wieksza od okolo 2200
    ( dokladnie nie pamietam ) Jesli jest mniejsza to tylko tyle mozna odpisac i
    czy to rozbijesz na dwie czy jedna osobe wyjdzie na to sama kwote.Nie mozesz
    odpisywac maz 2000 i zona 2000 bo komputer kosztuje tylko 2000 i razem tylko
    tyle wydalisci.
    Jolka