    From: "Tomek" <o...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod- wspólność majątkowa, darowizna
    Date: Wed, 6 Nov 2002 15:36:36 +0100

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:6fa3.000004ff.3dc91fa0@newsgate.onet.pl...
    > witam, mam taki problem:
    > Samochód nabyty w trakcie trwania małżeństwa jest zarejestrowany na mnie.
    Teraz
> [...]
    > majątkowej). To mnie zadowoliło.
    > ale zadzwoniłam do innego U.S. i tam pani powiedziała że absolutnie tak
    nie moż
    > być.Jeśli chcę darować mężowi to całość 100%! bo jestem jedynym
    właścicielem a
    > wspólność majątkowa ma znaczenie tylko przy rozwodzie i podziale majątku.
    > dziwne kupilismy sam. za wspólne pieniądze więc dlaczego teraz mąz miałby
    > płacić duży podatek przy mabyciu 100% samochodu ode mnie?
    > Trzecia pani w Wydz. Komunikacji w ogóle zgłupiała i poradziła zostawić

    A co Ci da "załatwienie" samej rejestracji ? To, na kogo jest zarejestrowany
    samochód, nie ma żadnego znaczenia w kwestiach własności, a dokładnie -
    współwłasnosci małżeńskiej. Jeżeli samochód nabyliście w trakcie trwania
    małżeństwa za środki pochodzące z dorobku wspólnego, to jest on i tak
    częścią wspólności majątkowej małżeńskiej. Natomiast co do rozwodu - w
    momenci ustania małżeństwa wspólność majątkowa małzeńska z mocy prawa
    przekształca się we współwłasność w częściach ułamkowych (po 1/2) - tak więc
    druga pani z urzędu skarbowego wiedziała, że gdzieś dzwonią, tylko nie za
    bardzo, w którym kościele ...

    Tomek