  • 11. Data: 2006-08-30 18:38:32
    Temat: Re: serwis laptopa w USA
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Jd. powiada w dniu 2006-08-30 07:31:

    > To juz pewna nierozwaga z twej strony...

    Powinien się cieszyć, że go celnicy skubią, bo leszcz jakich mało -
    wysłać notebooka do usa bez potwierdzenia nadania, pewnie zwykłą paczką
    do tego, ech...

    T.

  • 12. Data: 2006-08-30 20:56:48
    Od: "Robert.I" <T...@i...pl>

    bartek (news:ecv8gj$li5$1@inews.gazeta.pl)
    Napisał(a):
    > Witam, rok temu kolega przywiozl mi laptopa z USA; teraz po roku
    > odeslalem go do USA do serwisu;

    Jednego nie czaje. Po ch*** slales go do USA??? Ja tez stamtad przywiozlem i
    naprawialem w PL (na gwarancji).

    R.

  • 13. Data: 2006-08-30 21:00:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 30-08-2006 o 22:56:48 Robert.I <T...@i...pl>
    napisał:

    > bartek (news:ecv8gj$li5$1@inews.gazeta.pl)
    > Napisa?(a):
    >

    > Jednego nie czaje. Po ch*** slales go do USA??? Ja tez stamtad
    > przywiozlem i
    > naprawialem w PL (na gwarancji).

    Pewnie nie po ch*** tylko po to ze w polsce nie ma serwisu albo nie uznaja
    yankeskiej gwarancji

  • 14. Data: 2006-08-30 21:54:38
    Od: "Robert.I" <T...@i...pl>

    t (news:op.te37bu065o25xk@serwer)
    Napisał(a):
    > Pewnie nie po ch*** tylko po to ze w polsce nie ma serwisu albo nie uznaja
    > yankeskiej gwarancji

    ey no, nioe jesteśmy na zadupiu świata. Jak kupowałem, HP powiedział że w
    danym kraju obowiązuje gwarancja, jeśli na ten rynek jest model, to kupiłem
    Toshibę (gtwarancja cały świat). Gdybym zanabył HP, to z gwarancją
    jeździłbym do szwabiii...

    R.

  • 15. Data: 2006-08-31 21:29:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Aug 2006, Mario wrote:

    > A skąd domniemanie że laptop wysyłany do naprawy w USA był w tym kraju
    > zakupiony?

    Bład w założeniu :)
    Wystarczy że był tam wyprodukowany i *jakoś* wwieziony do .ue
    Ma być zapłacone cło i już. Z VATem :]

    > Nie żebym się czepiał, ale ten laptop mógł być przez bartka zakupiony na
    > stadionie 10lecia i bartek nie może wiedzieć i nawet nie powinien czy
    > sprzedający sprowadzając go do Polski dopełnił obowiązków celnych.

    Mi się zdaje że nie masz racji.
    Przy nieopłaceniu cła AFAIR należność "idzie" za towarem, a ustawa
    o VAT stanowi że jak na kimś ciąży cło to VAT też.
    Ale przyznaję że nie mam zdrowia szukać przepisów celnych :)
    Niemniej AFAIK sprawa "wychodziła" przy samochodach - jak ktoś kupił
    samochód który nie miał opłaconego cła, to znienacka dowiadywał się
    że urzędów nie obchodzi że ktoś mu tak sprzedał - cła nie zapłacono
    więc ma zapłacić, mimo że to nie on przewoził.
    Jak zapodaję przestarzały opis (sprzed UE) to poproszę o protesty!

    > Jeszcze raz powtórzę, że nie ma zakazu naprawiania laptopów w USA, i jeśli
    > tylko bartek ma ochotę go tam wysłać do naprawy to celnikom nic do tego.

    Primo: on nie ma dowodu że go wysłał.
    Nawet nie wnikając w to czy był "kiedyś" oclony traktują go jako sprzęt
    po raz pierwszy przekraczający granice UE.

    pzdr, Gotfryd