  • 1. Data: 2003-03-12 21:08:13
    Temat: składkę na FP oraz FGŚP ??
    Od: "Łukasz Lis" <l...@p...onet.pl>

    Witam !

    Jeżeli mam pracownika na 1/2 etatu, a wynagrodzenie brutto jest mniejsze niż
    800zł
    to czy płaci sięod niego składkę na FP oraz na FGŚP ????

    Łukasz Lis

  • 2. Data: 2003-03-13 12:23:14
    Temat: Re: składkę na FP oraz FGŚP ??
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

> [...]
    >
    > Łukasz Lis
    >
    > FGPŚ - tak
    > FP - tak jeżeli suma przychodów pracownika ( w tym z innych źródeł )
    przekracza 800 zł.( Potrzebne oświadczenie pracownika o uzyskiwaniu lub nie
    przychodów z innych źródeł.

    Pozdr. JerryU

  • 3. Data: 2003-03-14 15:04:06
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "JerryU" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > niż

    > przekracza 800 zł.( Potrzebne oświadczenie pracownika o uzyskiwaniu lub
    nie
    > przychodów z innych źródeł.
    >
    > Pozdr. JerryU

    Na pewno? Gdzie to jest w przepisach?

  • 4. Data: 2003-03-14 22:55:48
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Agata" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > źródeł )
    > nie
    > >
    > Na pewno? Gdzie to jest w przepisach?

    Ustawa z 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu
    (tekst pierwotny: Dz. U. z 1995 r. nr 1, poz. 1 miała już trzy urzędowe
    teksty jednolite: w 1996 r. (Dz. U. nr 47, poz. 211), w 1997 r. (nr 25,
    poz. 128) i w 2001 r. (nr 6, poz. 56).
    Art. 52. 1. Fundusz Pracy jest państwowym funduszem celowym, zwanym dalej
    "Funduszem Pracy".
    2. Dysponentem Funduszu Pracy jest minister właściwy do spraw pracy.
    Art. 53. 1. Obowiązkowe składki na Fundusz Pracy, ustalone od kwot
    stanowiących podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe bez stosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 19 ust. 1 ustawy
    z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr
    137, poz. 887 i Nr 162, poz. 1118 i 1126, z 1999 r. Nr 26, poz. 228, Nr
    60, poz. 636, Nr 72, poz. 802, Nr 78, poz. 875 i Nr 110, poz. 1256 oraz z
    2000 r. Nr 9, poz. 118, Nr 95, poz. 1041, Nr 104, poz. 1104 i Nr 119, poz.
    1249), wynoszących w przeliczeniu na okres miesiąca co najmniej minimalne
    wynagrodzenie, a w przypadku osób, o których mowa w art. 6 ust. 2 ustawy z
    dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U.
    Nr 200, poz. 1679), co najmniej wynagrodzenie, o którym mowa w tym
    przepisie, opłacają:
    1) pracodawcy oraz inne jednostki organizacyjne za osoby:
    a) pozostające w stosunku pracy lub stosunku służbowym,
    b) wykonujące pracę na podstawie umowy o pracę nakładczą, umowy agencyjnej
    lub umowy zlecenia oraz za osoby z nimi współpracujące,
    2. Wysokość składki, o której mowa w ust. 1, określa ustawa budżetowa.
    3. W przypadku gdy kwoty, o których mowa w ust. 1, pochodzą z różnych
    źródeł, obowiązek opłacania składek na Fundusz Pracy powstaje wtedy, gdy
    łączna kwota stanowiąca podstawę wymiaru składek ustalona zgodnie z ust. 1
    wynosi co najmniej najniższe wynagrodzenie.
    4. Osoba, do której ma zastosowanie przepis ust. 3, składa stosowne
    oświadczenie każdemu pracodawcy bądź w oddziale Zakładu Ubezpieczeń
    Społecznych, jeżeli sama opłaca składki na ubezpieczenie społeczne.

    Całość na
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/bez1116.html#
    7

    pozdrawiam