  • 1. Data: 2003-03-12 15:26:57
    Temat: jaki jest ostateczny termin dostarczenia PIT przez pracodawce bylemu pracownikowi?
    Od: "Witold Zarowski" <w...@n...pl>

    Slyszalem, ze do konca lutego,
    slyszalem, ze do konca marca,
    slyszalem, ze do polowy marca.

    Jak to jest na prawde?

    --
    Pozdrawiam,
    Witold Zarowski

  • 2. Data: 2003-03-12 15:35:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 12 Mar 2003 16:26:57 +0100, "Witold Zarowski"
    <w...@n...pl> zakodował:

    >Jak to jest na prawde?

    Byłemu pracownikowi, to do 15 dnia miesiąca następnego, po miesiącu, w
    którym wypłacił ostatnie świadczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-12 17:16:15
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
    > Pięknego dnia Wed, 12 Mar 2003 16:26:57 +0100, "Witold Zarowski"
    > <w...@n...pl> zakodował:

    > Byłemu pracownikowi, to do 15 dnia miesiąca następnego, po miesiącu, w
    > którym wypłacił ostatnie świadczenie.

    A nie byłemu pracownikowi do 31 marca.

    Jest napisane na pit-11

  • 4. Data: 2003-03-14 21:38:03
    Od: j...@p...onet.pl

    > "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message

    > A nie byłemu pracownikowi do 31 marca.
    >
    > Jest napisane na pit-11

    a co sie dzieje jesli nie moge uzyskac PITu. firma jest w jakims upadku.
    przeniosla sie nie wiem gdzie. praca na zlecenie. brak umowy. co sie wtedy
    robi?

    trzeba isc do urzedu skarbowego i powiedziec, ze nie moge uzyskac PITu?

    spotkaliscie sie z takim przypadkiem?

  • 5. Data: 2003-03-15 07:18:22
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > robi?
    >
    > trzeba isc do urzedu skarbowego i powiedziec, ze nie moge uzyskac PITu?

    Zadzwoń do US odpowiedniego dla firmy, to ci powiedzą co robić.
    Obowiązkiem firmy, było ci wysłać pit jeśli coś zarobiłeś, bo składki do US
    poszły (no chyba, że nie poszły)
    Staraj się namierzyć firmę i zapytać gdzie twój pit, może zapomnieli.
    A potem to już zostaje droga formalna, z konsekwencjami dla firmy

  • 6. Data: 2003-03-16 14:00:20
    Od: Gosia<g...@p...onet.pl>

    Wszystkich sporządzających PIT-11, w tym organy rentowe
    przesyłające PIT-11A wskazanym osobom, obowiązują te same
    terminy. Tak więc informacja ta musi być gotowa do 17 marca,
    doręczona podatnikowi do 31 marca, a przekazana do urzędu
    skarbowego do 15 kwietnia.

    Co ważne, jeśli obowiązek poboru zaliczek na podatek ustał w ciągu
    roku podatkowego, bo np. pracownik odszedł z pracy czy przeszedł na
    emeryturę, zakład pracy (płatnik) musi sporządzić PIT-11 i przesłać go
    podatnikowi oraz do urzędu skarbowego do 15 dnia miesiąca
    następującego po tym, w którym pobrał ostatnią zaliczkę (art. 39 ust.
    2 ustawy o podatku dochodowymn od osób fizycznych; dalej: updf).
    Jeżeli jednak pracownik odszedł z pracy 31 grudnia 2002 r., PIT-11
    sporządza się do 17 marca 2003 r.

    -> http://usenet.pomocprawna.info