  • 1. Data: 2004-04-01 07:30:56
    Temat: spis z natury / KPR
    Od: "MaRio" <m...@a...com>

    Witam,

    Bardzo proszę o pomoc, bo nie mogę znaleźć pewnej informacji na ten temat.
    Może być link do jakiejś strony z informacjami.

    Czy jeśli robię na koniec roku spis z natury, to jego wartość doliczam do
    przychodu, tak?
    Jak mam to wpisać w książkę przychodów/rozchodów?

    Czy na początek roku następnego też mam jakoś ująć to w książce?, bo jesli
    teraz te towary, które mi zostały w roku poprzednim zużyję w bieżącym, to
    należałoby to jakoś ująć?

    Dziękuję bardzo za pomoc!

    --
    Mariusz
    m...@a...com

  • 2. Data: 2004-04-01 08:22:24
    Temat: Re: spis z natury / KPR
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 1 Apr 2004 09:30:56 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, MaRio napisał(a):

    > Witam,
    >

    > Czy jeśli robię na koniec roku spis z natury, to jego wartość doliczam do
    > przychodu, tak?
    > Jak mam to wpisać w książkę przychodów/rozchodów?
    Wyciąg z Rozporz. MF dot. prowadzenia KPiR - zał. 1.
    [cytat]
    "24. Przykład obliczenia dochodu:
    zł gr
    1) Przychód (kolumna 9) 455 600,75
    2) Wysokość kosztów uzyskania przychodów poniesionychw roku podatkowym:
    a) wartość spisu z natury na początek roku podatkowego 58 678,28
    b) plus wydatki na zakup towarów handlowych i materiałów (kolumna 10) 289
    288,56
    c) plus wydatki na koszty uboczne zakupu (kolumna 11) 10 320,40
    d) minus wartość spisu z natury na koniec roku podatkowego 46 524,32
    e) plus kwota pozostałych wydatków (kolumna 15) 78 328,09
    f) minus wartość wynagrodzeń w naturze ujętych w innych kolumnach księgi 4
    826,00
    Razem koszty uzyskania przychodu 385 265,01
    3) Ustalenie dochodu osiągniętego w roku podatkowym:
    a) przychód (pkt 1) 455.600,75
    b) minus koszty uzyskania przychodów (pkt 2) 385.265,01
    Dochód (a-b) 70.335,74"
    [/cytat]

    Wystarczy ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-04-01 08:43:33
    Od: "MaRio" <m...@a...com>

    Tak, dziękuję

    Jeszcze tylko się upewnię. Czy wartość spisu z natury wpisuję do książki,
    czy jedynie arkusz spisu trzymam z książką jako integralną jej część?

  • 4. Data: 2004-04-01 09:15:57
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    Użytkownik "MaRio" <m...@a...com> napisał w wiadomości

    > Czy jeśli robię na koniec roku spis z natury, to jego wartość doliczam do
    > przychodu, tak?

    NIE.
    Robiąc roczne rozliczenie podatku masz dwa remanenty: z początku roku i z
    końca roku. Do sumy pozycji Zakup z KPiR z całego roku dodajesz remanent
    początkowy i odejmujesz końcowy. Otrzymujesz wartość w cenach zakupu
    wszystkich sprzedanych w ciągu roku towarów. Dodajesz do tego rubrykę Koszty
    uboczne zakupu i rubrykę Pozostałe wydatki razem i otrzymujesz koszt
    uzyskanie przychodu (KUP). Sprzedaż minus KUP to dochód.
    Facet, to wszystko jest opisane jak byk w rozporządzeniu o prowadzeniu KPiR!
    Prowadzisz książkę podatkową i nie przeczytałeś tego podstawowego
    przepisu??? Wypełniasz książkę na oko jak popadnie? Przecież przy pierwszej
    kontroli położą cię trupem!

    > Jak mam to wpisać w książkę przychodów/rozchodów?

    Wyraźnie i czytelnie, długopisem, wielkimi literami w poprzek strony.

    > Czy na początek roku następnego też mam jakoś ująć to w książce?,

    Remanent końcowy z danego roku jast automatycznie remanentem początkowym z
    następnego roku.

    Darek

  • 5. Data: 2004-04-01 20:30:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2004, MaRio wrote:
    [...remanent...]
    >+ Czy na początek roku następnego też mam jakoś ująć to w książce?

    Dla porządku: tak, masz ująć jako pierwszą pozycję KPiR. Ale ona NIE MA
    się sumować z żadną kolumną (sprawdzić po co jest kol. 16 ;))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-04-02 11:01:58
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    MaRio wrote:

    > Tak, dziękuję
    >
    > Jeszcze tylko się upewnię. Czy wartość spisu z natury wpisuję do książki,

    Tak

    Boguslaw